בחודש אפריל אשתקד אודי חשפה את הקונספט המרהיב למראה A6 e-tron כקדימון לרכב סאלון חשמלי שיתחרה מול דגמים כגון טסלה מודל S או מרצדס EQE. כעת, אודי חושפת את הקונספט A6 e-tron Avant שהוא גרסת הסטיישן של הקונספט A6 e-tron.
את אודי A6 e-tron ואת גרסת הסטיישן שלה נפגוש רק בשנת 2024, אך עדיין לא כתחליף מלא לאודי A6 הרגילה אלא רק במקביל. שני הדגמים מבוססים על פלטפורמת PPE החדשה והייעודית לרכב חשמליים שאודי פיתחה ביחד עם פורשה, יישום מוקדם יותר של הפלטפורמה הזו, המשלבת חלקים מפלטפורמת J1 ופלטפורמת MEB, נפגוש כבר בשנה הבאה בדגמים מקאן EV ובאודי Q6 e-tron המקביל.
מבחינת הפרטים הטכניים שאודי מוכנה לחשוף בשלב זה הם זהים למה שאודי הציגה לפני שנה. הדגם ישווק בגרסאות הנעה אחורית או כפולה כאשר הדגם הבכיר מבטיח נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "פחות מ-4 שניות". סוללות ה- 800V שבדגם תאפשר טעינה אולטרה מהירה בהספק של 270kWh ולפי אודי בזמן של 10 דקות טעינה ניתן להוסיף כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה וטעינה של 10% עד 80% דורשת המתנה של 25 דקות. טווח הנסיעה המרבי בדגם יעמוד על כ-700 ק"מ בתקן WLTPA.
לקונספט A6 e-tron אוונט אורך של 4.96 מטר, רוחב של 1.96 מטר וגובה של 1.44 מטר, אלו מידות מקבילות לדגמי A6/A7 הנוכחיים. מה שכן שונה הוא מקדם הגרר הנמוך יותר שהושג בזכות תכנון אווירודינמי מוקדם שהוא תנאי הכרחי בכדי להשיג טווח נסיעה משופר, במיוחד בנסיעה בכביש המהיר ובמהירויות הנסיעה הגבוהות באוטובאהן הגרמני.
פלטפורמת PPE תשמש את אודי לרכבים בגודל של A6 ועד לרכבים קטנים יותר כמו אודי A3. מתי נפגוש רכבים חשמליים מקבילים לאודי A4/אודי A3 אנחנו לא יודעים לומר בשלב זה אך אודי מציינת שזה אכן יקרה בשלב מסוים. כמו מרבית היצרנים, גם באודי מעדיפים בשלב זה לייצר רכבים חשמליים על הצד היקר והמכניס יותר.