אודי חושפת בתערוכת שנגחאי את הקונספט A6 e-tron שיהפוך לדגם ייצור לקראת סוף 2022 במקביל להצגת הדור הבא של ה- A6, זאת למרות שלא מדובר בגרסה חשמלית ל-A6 אלא רכב חשמלי ייעודי המבוסס על פלטפורמת PPE - Premium Platform Electric, הפלטפורמה הייעודית לרכבים חשמליים שאודי מפתחת ביחד עם פורשה עבור הדגמים הרגילים יותר של המותגים.
מעבר לעבודה שהקונספט מספקת הצצה ראשונה לדגם עתידי, הוא מציג מספר טכנולוגיות שנפגוש בדגמי אודי הבכירים יותר ודגמי ה-SUV של פורשה, זה כולל כאמור את פלטפורמת PPE אך גם את מערך המתלים המתקדם שישרת את הדגמים, טכנולוגיית התאורה המתקדמת, הסוללה המאפשרת טווח נסיעה ארוך לצד טעינה אולטרה מהירה ועוד.
הקונספט A6 e-tron מצויד במערכת הנעה חשמלית עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 470 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ. גרסת הייצור של הדגם תשווק גם בגרסאות הנעה אחורית בלבד כדגמי בסיס או כדגמים עם טווח נסיעה ארוך במיוחד. אודי מציינת כי הגרסה החזקה ביותר של דגם, ככל הנראה דגם RS, תוכל להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "הרבה מתחת ל-4 שניות" אך גם לגרסאות הבסיס יהיו ביצועים מספקים עם נתון תאוצה של פחות מ-7 שניות.
עם סוללה בקיבולת של כ-100kWh אודי מבטיחה כי לדגם יהיה טווח נסיעה של מעל ל-700 ק"מ בתקן WLTP.
כל הדגמים החשמליים שיתבססו על פלטפורמת PPE יהיו בעלי יכול טעינה אולטרה מהירה בזכות שימוש בסוללה המסוגלת לפעול במתח של 800V, זה יאפשר לדגמים טעינה בהספקים של עד 270kW. טעינה כזו תאפשר לפי אודי תוספת של כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של 10 דקות בלבד או טעינה של 5 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 25 דקות.
הקונספט A6 e-tron מציג גם את מערך המתלים המתקדם שמציעה הפלטפורמה הזו עם מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים המשולבים במתלה קדמי בתצורה של חמש זרועות ומתלה אחורי רב חיבורי. לקונספט מידות מקובלות למכונית סאלון גדולה עם אורך של 4.96 מטר, רוחב של 1.96 מטר וגובה של 1.44 מטר.
כמו חלק מדגמי הקונספט האחרונים של אודי, העיצוב החיצוני המרהיב של הקונספט לא יהיה שונה במיוחד ממה שנפגוש בגרסת הייצור של הדגם, כמובן שעם מספר שינויים מתבקשים במעבר מקונספט לדגם ייצור. לפי אודי, העיצוב המרהיב הזה לא רק נראה מצוין אלא גם יעיל אווירודינמית עם מקדם גרר נמוך של 0.22.
התאורה הצרה מלפנים ומאחור מציגה את טכנולוגיית התאורה העדכנית ביותר של אודי. זו הקדמית בטכנולוגיית digital matrix LED וזו האחורית בטכנולוגיית OLED, הטכנולוגיה הזו מאפשרת לקבל עוצמת תאורה חזקה גם בעיצוב צר שכזה יחד עם אפשרות לתכנת את התאורה ליצור חתימת תאורה משתנה. התאורה הראשית, המורכבת ממעל למיליון מיקרו-מראות, מאפשרת להקרין לא רק צורות שונות על הכביש כדרך לתקשורת עם משתמשי דרך אחרים אלא מאפשרת לשמש ממש כמקרן LED איכותי כך שאם לדוגמה אתם חונים מול קיר בזמן שהרכב נטען, תוכלו להקרין משחק מחשב על הקיר ואף לשלוט בו באמצעות הטלפון הסלולרי. לא ברור אם זה יגיע לדגם הייצור, אבל אין ספק שזו עקיצה כלפי טסלה המציעה משחקים על "המסך הקטן" בתוך הרכב.