2025 ניאו ET9
ניאו ET9 - ספינת דגל חשמלית.
2025 ניאו ET9
ניאו ET9 - ספינת דגל חשמלית.

ניאו (Nio) חושפת ספינת דגל חשמלית, ניאו ET9, המיועדת להתחרות מול רכבים כגון ב.מ.וו i7, מרצדס EQS ועוד, הטופ של תעשיית הרכב המערבית, והיא תעשה זאת לא רק בזכות מידות ענק והמון אבזור אלא גם באמצעות פלטפורמת 900V חדשה שתאפשר טעינה אולטרה מהירה וכמו שאר דגמי ניאו, גם בדגם זה ניתן להיכנס לתחנת החלפה ולצאת לאחר 5 דקות עם סוללה מלאה. 

 

למרות שמדובר ברכב סדאן, העיצוב הוא בסגנון האצ'בק/שוטנגברייק משולב בקרוסאובר וזאת כדי לשדרג עד כמה שניתן את החלל ליושבים מאחור ואת נוחות הכניסה/יציאה ולאלו, אכן יש מרחב מחייה עצום בזכות מידות הענק של הדגם עם אורך של 5,324 מ"מ, רוחב של 2,016 מ"מ, גובה חריג יחסית של 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,250 מ"מ, כך שמדובר ברכב גדול יותר במעט ממרצדס EQS, במיוחד במידות האורך והגובה, וגדול יותר משמעותית מה- ET7

 

2025 ניאו ET9
ניאו ET9.

ניאו ET9 נשענת על חישוקי "23 ענקיים ובזכות מתלי האוויר לדגם מרווח גחון של עד 200 מ"מ וזה כאמור, לא נועד עבור נסיעה בשטח אלא כדי לאפשר כניסה/יציאה נוחה יותר לחלל האחורי, שם נמצא שני מושבי מחלקה ראשונה נפרדים חשמליים עם חימום/אוורור/עיסוי, מערכת סינון רעשים אקטיבית, מסכי "14.5 בגב המושבים הקדמיים, טאבלט לשליטה על מגוון מערכות נוחות, מקרר משקאות, שולחן עבודה נשלף, וילונות חשמליים - גם לחלון הגג הענק - ועוד. 

 

מתלי האוויר האדפטיביים של הדגם, שזכו לכינוי Sky Ride, מאפשרים שליטה נפרדת על כל גלגל בזכות העבודה שלכל בולם משאבה הידראולית חשמלית נפרדת. בנוסף לכך הדגם מצויד במערכת היגוי אלחוטית ובמערכת היגוי אחורית המאפשרת הטייה של עד 8.3 מעלות. 

 

ניאו ET9 תא הנוסעים
מחלקה ראשונה.

ניאו ET9 מבוססת על פלטפורמת הדור החדש של ניאו, ET3, פלטפורמה נשלטת תוכנה המבוססת על ארכיטקטורת 900V, לראשונה בניאו. לפי ניאו זה מאפשר לדגם טעינה אולטרה מהירה בהספק אדיר של עד 600kW וטעינה של 5 דקות תאפשר תוספת של כ-255 ק"מ לטווח הנסיעה. כאמור, אם אתם צריכים לצאת לנסיעה ארוכה אתם פשוט יכולים להיכנס לאחת מתחנות החלפת הסוללה של ניאו ולצאת לאחר זמן קצר עם סוללה מלאה. 

 

2025 ניאו ET9 תא הנוסעים
ניאו ET9.

לדגם מערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 700 כ"ס אך בשלב זה ניאו לא חושפת את נתוני הביצועים וגם לא את טווח הנסיעה שסוללת ה- 120kWh של הדגם מאפשרת. בכל מקרה, הדגם יעלה על הכביש רק בשנת 2025 כך שלניאו יש עוד זמן כדי לחשוף עוד נתונים על ספינת הדגל שלה. 

 

נתוני הטעינה יוצאי הדופן של ניאו ET9 התאפשרו גם בזכות עמדות הטעינה החדשות של ניאו (Nio Power Charger 4.0) המאפשרות טעינה בהספק של עד 640kW ובעיקר בזכות התאים החדשים שניאו פיתחה. מדובר בתאים בצורת צילינדר בצפיפות אנרגטית גבוהה של 295 Wh/kg ובגודל של 46105, כלומר תאים בקוטר של 46 מ"מ ובאורך של 105 מ"מ כך שהם גדולים יותר מתאי ה-4680 של טסלה. הנתון המרשים ביותר בנוגע לתאים החדשים של ניאו זו התנגדות פנימית סופר נמוכה של 1.6mΩ בלבד שהיא בערך עשירית מהנתון של סוללות 21700 איכותית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.