ניאו (NIO) הסינית ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים של עבור השוק האירופי והחל מהרבעון השלישי של 2023 היא תחל לשווק במספר מצומצם של מדינות באירופה (גרמניה, הולנד שוודיה ועוד) את ה- ET5 טורינג החשמלית, גרסת הסטיישן לניאו ET5 סדאן אשר השוקה השנה באירופה כמתחרה לטסלה מודל 3.
לניאו ET5 טורינג אורך של 4.79 מטר, רוחב של 1.96 מטר ובסיס גלגלים של 2.88 מטר, כלומר זהה בגודלה לדגם הסדאן למעט תוספת של 17 מ"מ למרווח הראש ליושבים מאחור. לדגם נפח תא מטען בנפח של 450 ליטר + 42 ליטר מתחת לרצפת תא המטען, כמו מכוניות רבות מסין מדובר בנפח צנוע יחסית למידותיו של הדגם, לסקודה אוקטביה סטיישן הקטנה יותר משמעותית, נפח תא מטען של 593 ליטר. קיפול המושבים מאחור יגדיל את תא המטען לנפח של 1,300 ליטר. הסיבות לכך הן העדפה מוחלטת של הצרכן הסיני למושב אחורי מרווח יותר, גם אם זה בא על חשבון נפח תא המטען, תולדה של מדיניות הילד האחד שלא מצריכה תא מטען בנפח של מכולה? יתכן.
מערכת ההנעה החשמלית של ה- ET5 טורינג זהה למוכר לנו מדגם הסדאן, שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק כולל של 485 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ, בדגם הסדאן זה מאפשר להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות. כמו בכל דגמי ניאו גם כאן נמצא מערכת בלימה חזקה עם קליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, בנוסף לכך מערכת הבלימה מצוידת במנגנון "בלימה רכב" המשחררת במעט את לחץ הבלימה לקראת הגעה לעצירה מלאה בכדי לשפר את הנוחות לנוסעים. בכל פינות הדגם נמצא בולמים אדפטיביים המנוהלים באמצעות מערכת בקרת שלדה DCC המאפשרת שליטה רציפה על קשיחות הבולמים.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי סוללות, האחת בקיבולת של 75kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-435 ק"מ והשנייה בקיבולת של 100kWh המאפשרת טווח נסיעה של 560 ק"מ. כמו שאר דגמי ניאו, אם אתם ממהרים ליעד הבא תוכלו להחליף את הסוללה בעמדת החלפת סוללות של ניאו ולאחר פחות מ- 5 דקות לצאת לדרך עם סוללה מלאה.
תא הנוסעים מוכר לנו מדגם הסדאן, מודרני, נקי ואלגנטי עם לוח מחוונים דיגיטלי "10.2, מערכת מולטימדיה "12.8 וכמובן שגם עם הסייען הקולי NOMI הפועל בטכנולוגיית AI ומאפשר לא רק שליטה על מערכות הרכב השונות אלא גם תשובות לשאלות מורכבות. לצד זה נוכל למצוא מערכת שמע עם 23 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה עשירה, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA, חלון גג פנורמי ענק ואם תרצו להתפנק עוד יותר, תוכלו לשדרג למושבים החשמליים החדשים של ניאו המצוידים בכריות אוויר לעיסוי ושיפור זרימת הדם בזמן נהיגה ממושכת.
מערך הבטיחות של ניאו ET5 טורינג מבוסס על 33 חיישנים שונים כולל מצלמת LiDAR המותקנת מעל השמשה הקדמית.