לאחר שסיפקנו לנו הצצה ראשונה אל הדגם בשבוע שעבר, יונדאי חושפת כעת את ה-i30N החדשה לשנת 2021 המבוססת כמובן על מתיחת הפנים לדגמי ה-i30 המחודשים שהוצגו בתחילת השנה. בשלב זה לא ברור האם יונדאי מתכננת להמשיך עם ה-i30N פאסטבק גם לאחר מתיחת הפנים.
כפי שיונדאי כבר סיפרה לנו, אחד החידושים המשמעותיים ביותר בדגם הוא התוספת של תיבת 8 הילוכים N DCT כפולת מצמדים לדגם שעד היום, שווק עם תיבת 6 הילוכים ידנית בלבד - תיבת ה-DCT תהיה זמינה רק בדגם הבכיר עם חבילת הביצועים.
דגם הבסיס של ה- i30N ממשיך עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו עם 250 כ"ס ו-36 קג"מ וגרסה זו תשווק עם תיבת 6 הילוכים ידנית בלבד. i30N המחודשת עם חבילת הביצועים זכתה למספר שדרוגים למנוע כך שההספק המרבי עומד כעת על 280 כ"ס, תוספת של 5 כ"ס לעומת הדגם היוצא, והמומנט המרבי עומד על 40 קג"מ, תוספת של 4 קג"מ לעומת הדגם היוצא, והוא מושג בטווח של 1,950-4,600 סל"ד (לעומת 1,450-4,500 סל"ד בדגם היוצא).
עם השיפורים האלו, יונדאי i30N פרפורמנס עם תיבת 6 הילוכים ידנית רושמת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות, שיפור של 0.2 שניות לעומת הדגם היוצא. עם תיבת ה- DCT לדגם כבר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש מרשים יותר של 5.4 שניות (בשימוש בבקרת יציאה מהמקום), מהירה יותר מהקופרה לאון עם 5.7 שניות. בכל הגרסאות המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
בדגמים המצוידים בתיבת DCT N נמצא שלוש מערכות נוספות. על גלגל ההגה יש כפתור חדש NGS - N Grin Shift, לחיצה עליו מספקת למשך 20 שניות - עם תצוגת טיימר בלוח המחוונים - גדישת יתר המעלה את המומנט המרבי יחד עם תגובה מהירה יותר של תיבת ההילוכים. כמו בדגם היוצא, לרשות הנהג מספר מצבי נהיגה לבחירה כולל מצב N אישי השולט על תגובות המנוע, הגיר, תגבור ההיגוי, הבולמים האדפטיביים, צליל הפליטה ועוד.
מערכת NPS - N Power Shift, כאשר דוושת התאוצה לחוצה נמצאת במעל ל- 90% ממהלכה כל מגבלת מומנט מוסרת מתיבת ההילוכים ומערכת NTS - N Track Sense Shift המזהה מתי מצב הכביש אידיאלי לנהיגה דינמית, כמו בנהיגת מסלול, ומשנה אוטומטית את מפת תיבת ההילוכים לביצועים אופטימליים "כמו נהג מרוצים".
יונדאי מציינת כי הבולמים האדפטיביים של הדגם, יחד עם מערכת ההיגוי, זכו לכיול מחדש לשיפור איכות הנסיעה והתנהגות הכביש. כבעבר, חבילת הביצועים כוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית (eLSD) ומערכת בלימה משודרגת עם צלחות בלימה גדולות יותר מלפנים, 360 מ"מ במקום 345 מ"מ. בנוסף, חבילה זו כוללת חישוקי "19 סגסוגת מחושלים קלים יותר, עם צמיגי פירלי P-Zero, המפחיתים את המשקל הבלתי נתמך ב-14.4 ק"ג לעומת חישוקי ה-"18 הסטנדרטיים של הדגם.
העיצוב החיצוני של דגמי 2021 המחודשים של ה-i30N נראה ספורטיבי ומודרני יותר בזכות מגוון שינויים שבוצעו בעיצוב הדגם, כולל העיצוב החדש לגריל הקדמי והפגוש הקדמי, הפנסים הראשיים המעודכנים עם חתימת תאורת היום החדשה, עיצוב מעודכן ומודרני יותר לפנסים האחוריים (LED מלא), עיצוב חדש לפגוש האחורי ועוד.
תא הנוסעים מוכר לנו מה-i30 המחודשת וכולל מערכת מולטימדיה חדשה "10.25 ומתקדמת יותר הכולל מסכים ייעודיים לדגם ביצועים. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג למושבי באקט (N Light sports seats) שמעבר לתמיכה הטובה יותר בגוף הם קלים יותר ב-2.2 ק"ג לעומת המושבים הרגילים. מפרט הבטיחות שודרג בדומה ל-i30 הרגילה עם תוספת של שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה ועוד, זאת בנוסף למערכות המוכרות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, אור גבוה אוטומטי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד.