במקביל להצגת הטונדרה (Tundra) החדש לשנת 2022, הטנדר הבכיר של טויוטה לשוק האמריקאי המתחרה מול פורד F-150, סילברדו 1500 ועוד, טויוטה חשפה גם את גרסת הביצועים של הדגם, טונדרה TRD Pro המתחרה ישירות מול טנדר הביצועים של פורד, F-150 רפטור החדש שהוצג מוקדם יותר השנה.
את מנוע ה-V8 של הדגם היוצא טויוטה החליפה במנוע חדש לחלוטין (i-Force Max) הנעזר במערכת היברידית. מערכת ההנעה ההיברידית משלבת מנוע 3.4 ליטר V6 טווין-טורבו ותיבת 10 הילוכים אוטומטית בה משולב המנוע החשמלי. ההספק הכולל של המערכת הזו עומד על 443 כ"ס והמומנט המרבי על 80.5 קג"מ, לרפטור המתחרה הספק מרבי של 450 כ"ס ומומנט מרבי של 70.5 קג"מ ממנוע 3.5 ליטר V6 טווין-טורבו גם כן.
גם הגרסאות הרגילות של הטונדרה לא ממש צנועות בהספק שלהן, הן מצוידות באותו מנעו בנזין אך ללא סיוע היברידי ומציעות הספק מרבי של 394 כ"ס ומומנט מרבי של 66.1 קג"מ.
לעומת הגרסאות הרגילות של הטונדרה, גרסת TRD Pro מצוידת בבולמים של FOX בקוטר של "2.5, מוט מייצב קדמי עבה במיוחד (30 מ"מ), חישוקי "18 של BBS הנועלים צמיגי שטח כביש-שטח פאלקן WILDPEAK, מיגון גחון ונעילת דיפרנציאל אחורי כסטנדרט וכמובן שגם עיצוב קרבי יותר למראה. בורר מצבי השטח של הדגם כולל בקרת שיוט לשטח (Crawl Control) המאפשרת לנהג לבחור מבין 5 מהירויות שונות, איטיות במיוחד. מערך מצלמות הקיפי מאפשר לנהג לצפות במסך המרכזי במיקום הרכב ובמכשולים לאורך הנתיב.
בתא הנוסעים של גרסת TRD Pro נוכל למצוא גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי, מושבים ספורטיביים יותר אך עדיין רחבים מאוד כפי שהצרכן האמריקאי מצפה למצוא, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומערכת מולטימדיה ענקית עם מסך מגע "14 וממשק גרפי שלא מוכר לנו מדגמים אחרים של טויוטה. כיאה לדגם אמריקאי נוכל למצוא שפע של אבזור כולל חימום/אוורור למושבים החשמליים, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה כפול לשני מכשירים, שקעי 120V ושקעי USB, שינוי חשמלי לגובה המרכב מאחור לחיבור נוח יותר לנגרר ועוד ועוד.כל דגמי הטונדרה מצוידים כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות הכוללת תמיכה בנגרר.