סקודה מעניקה לדגמי 2017 של האוקטביה שדרוג טכנולוגי הכולל החלפת מנוע ה-1.2 טורבו במנוע 1.0 שלושה צילינדרים טורבו, אופציה למערכת בקרת שלדה DCC ועוד מספר שדרוגים נוספים.
כחלק מתהליך החלפת/עדכון המנועים בקבוצת פולקסווגן שכאשר יושלם היצע המנועים בדגמי פולקסווגן, סקודה וסיאט יתבסס על מנועי 1.0 ליטר, 1.5 ליטר TSI Evo החדש ו-2.0 ליטר, דגמי 2017 של סקודה אוקטביה יצוידו בהמשך השנה במנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו, מנוע שיחליף את מנוע ה-1.2 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו המוכר של הדגם. בנוסף לכך, סקודה תצייד, כאופציה, את האוקטביה במערכת מתלים אדפטיבית DCC שתוצע עם בדגמים עם מנועים בהספקים של 150 כ"ס ומעלה.
מנוע ה-1.0 ליטר TSI המוכר מדגמים אחרים בקבוצת פולקסווגן מייצר באוקטביה הספק מרבי של 115 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ בין 2,000-3,500 סל"ד, זאת לעומת 110 כ"ס ו-17.8 קג”מ (1,400-4,000 סל”ד) של מנוע ה-1.2 TSI היוצא.
בשידוך לתיבת שבעה הילוכים DSG, מנוע השלושה צילינדרים מאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ”ש ב-10.0 שניות או 9.9 שניות עם תיבת שישה הילוכים ידנית, המהירות המרבית זהה ועומדת על 202 קמ”ש – שיפור של 0.3 שניות לעומת מנוע ה-1.2TSI. האוקטביה קומבי (סטיישן) זקוקה לעוד 0.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ”ש.
לפי סקודה, צריכת הדלק המשולבת עם מנוע ה-1.0 TSI בדגם נמוכה יותר בכ-8% לעומת מנוע ה-1.2 TSI ועומדת על 22.2 ק"מ לליטר. בנוסף לכך, סקודה תציעה את רמות האבזור אמביש'ן וסטייל עם חבילת AERO הכוללת הנמכת מרכב וכמה שיפורים אווירודינמיים המאפשרים לדגם לרשום שיפור קל בצריכת הדלק – 22.7 ק"מ לליטר (השיפור משמעותי יותר בצריכת הדלק הבינעירונית).
כאמור, בנוסף למנוע החדש סקודה תחל לצייד את הדגמים עם מנועים בהספקים של 150 כ"ס ומעלה באופציה למערכת בולמים אדפטיביים DCC, מערכת המוכרת לנו מהסופרב החדשה. החל מרמת הגימור Ambition המערכת השולטת על קשיחות הבולמים, תגבור ההיגוי, תגובת תיבת ההילוכים ודוושת הגז, תציע לנהג בחירה בין חמישה מצבים – חיסכון, נוחות, רגיל, ספורטיבי ואפיון אישי המאפשר לשלב בין ארבעת המצבים השונים.
בנוסף לכך סקודה עדכנה את מערכת המולטימדיה בדגם (MIB II) וכאופציה ניתן להוסיף משטח טעינה אלחוטי למכשיר הסלולרי. חידוש נוסף בדגמי 2017 של האוקטביה אלו חישוקי "17 בעיצוב חדש (Teron) שנוספו להיצע ברמות הגימור אמביש'ן וסטייל.