מנוע ה-1.5 טורבו EVO החדש של פולקסווגן יוצע בהספקים של 130-180 כ"ס, הוא מצויד במגדש טורבו VGT ופועל במחזור מילר.
בסימפוזיון הבינלאומי ה-37 למנועים שנפתח אמש בוינה, פולקסווגן חשפה את הדור הבא של מנועי הטורבו שלה שיישאו את השם המסחרי TSI Evo. המנוע הראשון ממשפחת המנועים החדשה של פולקסווגן, שיכנס לשירות לקראת סוף 2016 - ככל הניראה בגולף המחודשת, הוא מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בנפח 1.5 ליטר שיוצע בהספקים של 130 ו-150 כ"ס בתחילה ובהמשך גם בהספק מרבי של 180 כ"ס.
מנוע ה-1.5 TSI Evo (קוד 211 EA) החדש יחליף עם הזמן את מנועי ה-1.4 ו-1.8 ליטר של קבוצת פולקסווגן, כך שהיצע המנועים העתידי של קבוצת פולקסווגן יתבסס בעיקר על מנועי: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים - עם או בלי טורבו, 1.5 ליטר טורבו ו-2.0 ליטר טורבו - המשרת כיום את דגמי אודי החדשים, כדוגמת ה-A4 החדשה. לפי פולקסווגן, מנוע ה-1.5 TSI EVO בגרסת 130 כ"ס יהיה חסכוני יותר בכ-10% בהשוואה למנוע ה-1.4 TSI הנוכחי בגרסת ה-125 כ"ס.
החישודים העיקריים במנועי ה- TSI Evo הם:
- עבודה במחזור מיליר וביחס דחיסה של 12.5:1.
- מגדש טורבו עם גאומטריה משתנה (VGT).
- הזרקת דלק דור 4 בטכנולוגיית מסילה משותפת בלחץ של עד 350 באר.
- ניהול תרמי משופר כולל הגעה לטמפרטורת עבודה בזמן קצר.
- טכנולוגיית צילינדר לפי דרישה – ניתוק שני צילינדרים (ACT).
- ציפוי APS לקירות הצילינדרים לטובת הפחתת הפסדי חיכוך (בגרסת ה-150 כ"ס).
אחד החידושים העיקריים במנועי ה- TSI Evo הוא כאמור השימוש מגדש טורבו עם טורבינה בעלת גאומטריה משתנה (VGT) כאשר השינוי בגאומטריית הטורבינה מתבצע ע"י מפעיל (סרבו) חשמלי. מגדשי טורבו בעלי טורבינה עם גאומטריה משתנה זו אמנם טכנולוגיה המוכרת לנו מזה שנים במנועי טורבו דיזל, אך היא נדירה וחדשנית למדי במנועי בנזין, במיוחד במנועים המיועדים לקהל הרחב.
תוספת מגדש טורבו מסוג VGT יחד עם ראש מנוע משופר ומפת מערכת הזרקת דלק חדשה נועדו בעיקר בכדי לאפשר למנוע לעבוד במחזור מיליר (Miller) – מחזור תרמודינמי בו שסתום היניקה נשאר פתוח בחלק מתהליך הדחיסה דבר המאפשר נצילות גבוהה יותר של לעומת שימוש במחזור אוטו המוכר ובשורה התחתונה, פליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכים יותר.
גרסת ה-130 כ"ס של מנוע ה-1.5 טורבו החדש מייצרת את ההספק המרבי בטווח של 4,750-5,500 סל"ד ואת המומנט המרבי, העומד על 20.4 קג"מ, בטווח של 1,300-4,500 סל"ד. אם נשווה את נתוני המנוע החדש למנוע ה-1.4 טורבו 125 כ"ס הנוכחי של החברה, נגלה כי המומנט המרבי זהה אך במנוע החדש הוא מושג בטווח רחב יותר של סיבובי מנוע (1,400-4,000 במנוע ה-1.4) וההספק המרבי הגבוהה יותר ב-5 כ"ס מושג בטווח מצומצם במעט אך נמוך יותר של סל"ד (5,000-6,000 במנוע ה-1.4).