לאחר כל הטיזרים לדגם, סקודה חושפה היום (ד') את האוקטביה 2024 החדשה אשר זכתה למתיחת פנים מקיפה הכוללת עדכון לעיצוב החיצוני, שדרוג טכנולוגי לתא הנוסעים ועוד. מתיחת הפנים כוללת כמובן גם את גרסת הביצועים אוקטביה RS אשר זכתה לתוספת הספק של 20 כ"ס.
חיצונית, האוקטביה 2024 זכתה ליחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, עם חתימת תאורה חדשה, המעניקות לדגם מראה עדכני ומודרני יותר. את פנסי החזית ניתן לקבל כאופציה בטכנולוגיית מטריקס LED ואת העדכון הויזואלי לדגם משלימים עיצובים חדשים לפגושים מלפנים ומאחור ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים המעניקים לדגם מראה קצת דינאמי יותר, במיוחד ברמת הגימור ספורטליין (הדגם בכחול בתמונות) שתהיה זמינה כמעט עם כל היצע המנועים של הדגם.
השינויים העיקריים בחלל תא הנוסעים כוללים את מערכת המולטימדיה החדשה והמתקדמת יותר של סקודה עם מסכי מגע בגדלים של "10 בדגמי הבסיס עד "13 ברמות הגימור הגבוהות יותר ומאחורי גלגל ההגה נמצא לוח מחוונים "10.25 דיגיטלי חדש. בשני המסכים נמצא גרפיקה וממשקים חדשים והסייען הקולי של מערכת המולטימדיה החדשה כוללת כעת גם תמיכה ב- ChatGPT לשאלות מורכבות יותר, כמו תכנון טיול באזור מסוים, לדוגמה, אפליקציה לשליטה מרחוק, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד.
שדרוגים/עדכונים נוספים שנמצא בחלל תא הנוסעים של האוקטביה 2024 הם שקעי טייפ C בהספק טעינה של 45W לעומת 15W בדגם היוצא, בקרת אקלים מפוצלת כסטנדרט בכל רמות הגימור, משטח טעינה אלחוטי 15W עם אוורור, מפתח חכם חדש הפותח/נועל את הרכב כאשר המפתח נמצא מחוץ או בטווח של 1.5 מטר ולצד זה נמצא חומרי ריפוד וגימור חדשים מחומרים ידידותיים יותר לסביבה.
בתחום ההנעה אין הפתעות של ממש, למעט מנוע ה-2.0 ליטר טורבו של הדגם שזכה לתוספת הספק, 204 כ"ס עם הנעה כפולה (החל משנת 2025) ובדגם הביצועים RS המנוע הזה מייצר כעת הספק מרבי של 265 כ"ס, לעומת 245 כ"ס בדגם היוצא, כאשר המומנט המרבי נותר על 37.7 קג"מ.
מנוע ה-1.0 ליטר טורבו 110 כ"ס ירד מההיצע ובמקומו נמצא את מנוע ה-1.5 ליטר טורבו בהספקים של 115 כ"ס או 150 כ"ס, עם תיבת 6 הילוכים ידנית או עם תוספת של סיוע חשמלי 48V בשידוך לתיבת 7 הילוכים DSG. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 115 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 150 כ"ס עם תיבת 7 הילוכים DSG.
בתחום הבטיחות נוכל למצוא כעת מערכת בקרת עייפות/ערנות נהג מתקדמת יותר, זיהוי תמרורים מורחב ועדכון כולל ליכולות של מערכות הבטיחות השונות. מערכת החניה האוטומטית כוללת כעת אפשרות להחנות את הרכב מחוצה לו באמצעות האפליקציה לנייד, במקרה זה מהירות הרכב מוגבלת ל-9.5 קמ"ש.