סקודה משלימה את היצע גרסאות הקודיאק החדש עם השקתה של גרסת הקצה הספורטיבית של הדגם, קודיאק RS החדש. עם מנוע 2.0 TSI EVO לקודיאק RS החדש הספק מרבי של 265 כ"ס, תוספת של 20 כ"ס לעומת הדגם היוצא, ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, תוספת של 3 קג"מ.
עם תיבת DSG ומערכת הנעה כפולה זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.3 שניות ומהירות מרבית של 231 קמ"ש, כך שלמרות תוספת ההספק הדגם איטי ב-0.1 שניות מהדגם היוצא ומהיר יותר ב-3 קמ"ש זניחים. זו כמובן תוצאה של הגידול במידות ובמשקל של הקודיאק החדש לעומת הדגם היוצא.
מעבר ליחידת ההנעה המעודכנת, הקודיאק RS עוטה על עצמו מראה ספורטיבי המתקבל באמצעות חבילת השחרה לגריל הקדמי, לכל חלקי הכרום, למראות הצד והסמלים, פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר וחישוקי "20 בעיצוב ייחודי המשלימים את המראה הדינאמי יותר של הדגם. לצד המראה הספורטיבי יותר הקודיאק RS החדש זכה בנוסף למערכת היגוי פרוגרסיבית, למערכת בלימה משודרגת עם צלחות בלימה גדולות יותר, רפידות אגרסיביות יותר וקליפרים באדום ולמערכת בקרת שלדה מהדור השני (DCC+) עם בולמים אדפטיביים חדשים ומתקדמים יותר עם שסתום נפרד לכל כיוון תנועת הבולם. לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין מספר מצבי נהיגה, כולל מצב ספורט, מצב אישי, מצד נוחות ואף מצב שטח למי שיתעקש לרדת עם הדגם לנסיעת שבילים מהירה.
חלל תא הנוסעים ממשיך את האווירה הספורטיבית עם תפירה באדום למושבים, לדלתות ולדשבורד, מושבי ספורט חשמליים בריפוד עור משולב באלקנטרה, דוושות בגימור מתכתי, גלגל הגה ספורטיבי ותצוגה ייחודית בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה. לצד זה הקודיאק RS החדש ישווק עם רשימת אבזור עשירה הכוללת מולטימדיה "13, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורה ראשית מטריקס LED, מפתח חכם, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי כפול, חלון גג ועוד.