מרצדס A45 S מצוידת במנוע ה-4 צילינדרים החזק ביותר בייצור סדרתי, עם 421 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות.
מרצדס חושפת היום (ה') את דגמי הקצה לדגמי משפחת A קלאס החדשה, מרצדס A45 החדשה ומרצדס CLA45 החדשה. הדגמים יוצעו בשתי גרסאות, כולן עם מנוע 2.0 ליטר טורבו חדש, בהספק מרבי של 387 כ"ס או 421 כ"ס בדגמי S.
את הפרטים על מנוע M139 החדש שישרת את הדגמים מרצדס כבר סיפקה לנו בעבר, מדובר במנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו (עם לחץ גדישה מרבי של 2.1 באר) אשר זכה לכיול מיוחד שאמור להעניק לנהג תחושה ספורטיבית יותר המזכירה את אופי בניית הכוח של מנוע אטמוספרי, אך עדיין עם היתרונות של מנוע טורבו. כפי שתוכלו לקרוא בפסקה הבאה, ההספק המרבי בדגם מושג בסל"ד גבוהה למדי יחסית למנוע טורבו והמומנט המרבי מושג בטווח צר וגובה של סל"ד - כמו במנוע אטמוספרי.
כאמור, +A45 AMG 4MATIC (וכמובן גם ה-CLA45) תשווק בשני דגמים: דגם הבסיס מצוידת בגרסת 387 כ"ס ב-6500 סל"ד (רק 6 כ"ס יותר מהדגם היוצא) עם מומנט מרבי של 48.9 קג"מ המתקבל בין 4750-5000 סל"ד ודגם S הכיר נמצא את גרסת ה-421 כ"ס ב-6750 סל"ד עם מומנט מרבי של 51 קג"מ המתקבל בין 5000-5250 סל"ד. הקו האדום דרך אגב, נמצא על ב-7200 סל"ד.
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים חדשה, AMG SPEEDSHIFT DCT 8G, ולמערכת הנעה כפולה +4MATIC, מספיק בכדי להעניק לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות או 3.9 שנות בדגם S, זאת לעומת 4.2 שניות בדגם היוצא. מרצדס CLA45 זקוקה לעוד 0.1 שניות כלומר 4.1 שניות ו-4.0 שניות בהתאמה. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש אך רוכשי דגם S יוכלו להוסיף את חבילת AMG Driver המשנה את המגבלה בדגמי ה-S למהירות מרבית של 270 קמ"ש.
מערכת ההנעה הכפולה של הדגמים, 4Matic+, מצוידת בדיפרנציאל חדש רב מצמדי AMG TORQUE CONTROL המאפשר לא רק לחלק את הכוח בין הציר הקדמי לאחורי אלא גם לכל גלגל אחורי בנפרד. הדיפרנציאל הזה מאפשר לקבל אחיזה מרבית בכל מצב וכן מצב דריפט בו כל הכוח עובר לציר האחורי, סטנדרט בדגמי S ואופציונלי בדגמי הבסיס עם חבילת AMG Dynamic Plus. מצב דריפט נכנס לפעולה כאשר הנהג בוחר במצב RACE בבורר הנהיגה, בקרת היציבות ESP מנותקת ותיבת ההילוכים נמצאת במצב הידני.
לעומת הדגמים הרגילים (וגם לעומת דגם הביניים A35 AMG) נמצא חיזוקי שלדה שונים - גשר חיזוק קדמי ופלטת חיזוק מתחת למנוע - וחלקי הנעה/מתלים שונים שהוחלפו בחלקים מאלומיניום קל משקל, מערכת הבלימה שודרגה עם צלחות בילום מחוררות גדולות קוטר (350 מ"מ מלפנים ו-330 מ"מ מאחור) כאשר דגם A45 S 4Matic+ מקבל צלחות בילום קדמיות גדולות יותר בקוטר של 360 מ"מ וקליפרים באדום עם שש בוכנות במקום ארבע.
גם מערכת ההיגוי בדגמים שודרגה (יחס תגבור משתנה) והיא כוללת שני מצבי כיול לבחירה, מערכת המתלים שודרגה (אופציה לבולמים אדפטיביים AMG Ride Control) ומפסק הסרנים מלפנים הורחב במעט לעומת הדגמים הרגילים. דגמי הבסיס נשענים על חישוקי "18 עם צמיגים במידות של 245/40 ואילו דגמי ה-S מצוידים בחישוקי "19 עם צמיגים במידות של 245/35 או 255/35 בדגמי ה-CLA 45 (צמיגי מישלין PS4s).
העיצוב הקרבי והספורטיבי לא נועד רק לבדל את הדגמים ולהעניק להם את המראה הנכון אלא, ובעיקר, לשפר את קירור הבלמים והמנוע ולהגדיל את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות, גם באמצעות תוספת של ספוילר על דלת תא המטען בדגם CLA 45 וכנף גדולה בדגם A 45. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה המאפשר לו בחירה מבין 6 מצבים שונים המשפיעים על כיול ההיגוי, תיבת ההילוכים, תגובת המנוע, הבולמים והצליל ממערכת הפליטה.