מרצדס מסירה את הלוט מעל דגמי 2023 המחודשים של דגמי CLA ו- CLA שוטינג ברייק אשר זכו למתיחת פנים הכוללת עיצוב חיצוני מעודכן, שדרוג לאבזור הסטנדרטי, מערכת MBUX מעודכנת, מנועים מעודכנים עם תוספת של סיוע היברידי ועוד. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי דגמי 2023 המחודשים של ה- CLA ישווק בישראל במהלך הרבעון השלישי של 2023.
דגמי 2023 של ה- CLA מציגים חזית מעודכנת עם עיצוב חדש לפגוש הקדמי המציג גריל בולט ורחב יותר עם שבכת הכוכבים יחד עם כונס אוויר חדש וחתימת תאורת יום חדשה לפנסים הראשיים, שכעת הם בטכנולוגיית LED מתקדמת כסטנדרט. עדכון נמצא גם לדיפיוזר בפגוש האחורי ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים.
בתא הנוסעים, כל הדגמים מצוידים כעת כסטנדרט עם מסך "10.25 ומסך "7 (בעבר שני מסכי "7 היו הסטנדרט) אותם ניתן לשדרג לצמד מסכי "10.25. המסכים מופעלים באמצעות הדור העדכני של מערכת MBUX המתקדמת של מרצדס ומעבר ליכולות החדשות/משופרות של המערכת התפעול שלה נעשה כעת רק באמצעות מגע במסך או תפעול קולי כך שממשק השליטה שהיה בין המושבים הוסר לחלוטין ובמקומו נמצא משטח אחסון וכפתורים לשליטה על השמע, מצבי נהיגה ומצלמת ה-360 מעלות. לצד זה, מרצדס שדרגה את האבזור הבסיסי בכל רמות הגימור של הדגם.
בנוסף נמצא מושבי נוחות חדשים כסטנדרט עם ריפודי עור סינטטי (ARTICO) בשילוב אריג מייקרופייבר (MICROCUT), אופציות חדשות לצבעי הריפודים, חומרי גימור חדשים ועוד. חבילת AMG ליין הספורטיבית מציעה שילוב ייחודי של צבעים וחומרי ריפוד שונים. לראשונה בדגם, רוכשים המעדיפים תא נוסעים "טבעוני" יכולים לבחור בעיטוף בעור מלאכותי לגלגל ההגה.
מרצדס CLA המחודשת ממשיכה עם אותם מנועים בנזין, אך כעת כולם נעזרים בסיוע היברידי 48V עם סטרטר-גנרטור בהספק של 14 כ"ס. המערכת הזו מחליפה כמובן את מערכת העצור/סע הקודמת ומציע פעולת התנעה חלקה ומהירה יותר.
דגם CLA 180 מצויד במנוע 1.3 טורבו 136 כ"ס ו-23.5 קג"מ (0-100 קמ"ש 9.4 ש', 216 קמ"ש), דגם CLA 200 מצויד באותו מנוע אך בהספק של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ (0-100 קמ"ש 8.4 ש', 229 קמ"ש), דגם CLA 220 4MATIC מצויד כבר בהנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו 190 כ"ס ו-30.6 קג"מ (0-100 קמ"ש 7.3 ש', 237 קמ"ש) ודגם CLA 250 4MATIC מצויד באותו מנוע אך בהספק מרבי של 224 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ (0-100 קמ"ש 6.4 ש', 250 קמ"ש). דגמים אלו מצוידים בתיבת 7 או 8 הילוכים כפולת מצמדים DCT.
דגם הפלאג-אין המעודכן CLA 250e המבוסס על מנוע 1.3 טורבו 163 כ"ס, זכה למנוע חשמלי קצת חזק יותר, 109 כ"ס לעומת 102 כ"ס בעבר, אך מעבר לכך הנתונים זהים עם הספק כולל של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות ולמהירות מרבית של 229 כ"ס, לא ברור אם זו טעות בהקלדת הנתונים או לא שכן לדגם היוצא נתון תאוצה של 6.6 שניות ומהירות מרבית של 235 קמ"ש. כבעבר, המנוע החשמלי משולב בתיבת 8G-DCT כפולת מצמדים.
הסוללה בדגם הפלאג-אין נותרה ללא שינוי, קיבולת של 15.6kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי נאה של 71-82 ק"מ בהתאם לרמת הגימור. מה שכן השתנה זו יכולת הטעינה, כעת טעינה ביתית AC אפשרית עד להספק של 11kW לעומת 7.4kW בדגם היוצא כך שכעת טעינה מלאה אורכת כשעתיים. בנוסף ניתן להטעין את הרכב גם במטען מהיר DC בהספק של עד 22kW כך שטעינה של 20% עד 80% אורכת 25 דקות.
לצד דגמים אלו ניתן לרכוש את הדגם באירופה גם עם מנוע דיזל 2.0 ליטר בהספקים של 116 כ"ס, 150 כ"ס או 190 כ"ס.
כל העדכונים האלו תקפים כמובן גם לדגמי הביצועים CLA 35 4MATIC ו- CLA 45s 4MATIC. בתחום ההנעה, למעט תוספת של סיוע היברידי 48V לדגם CLA 35, הכל נותר ללא שינוי. דגם CLA 35 מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 306 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ ודגם CLA 45s מצויד גם הוא במנוע 2.0 ליטר טורבו אך שונה מהותית המייצר הספק מרבי של 421 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ.
שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים AMG SPEEDSHIFT DCT 8G ולמערכת הנעה כפולה, זו שבדגם 45s כוללת שליטה מלאה על המומנט לפנים/אחור ובין הגלגלים האחוריים. נתוני הביצועים נותרו ללא שינוי עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות או 4.1 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש או 270 קמ"ש, בהתאמה.
הדגם באפור שאתם רואים בתמונות הוא מהדורה מוגבלת לדגם CLA 45s הנקראת AMG Street Style. מדובר במהדורה עם מגוון שדרוגים ויזואליים אך ללא שדרוגים מכניים.