עבור A45 AMG החדשה, שתוצג בהמשך השנה, מרצדס פיתחה מנוע 2.0 ליטר טורבו חדש (M139) עם עד 421 כ"ס ואופי ספורטיבי יותר המזכיר פעולה של מנוע אטמוספרי חזק.
מרצדס אמנם לא מצהירה על כך בפה מלא, אך ברור לכולם כי מנוע M 139 החדש שלה אותו חשפה אמש החברה, הוא המנוע אשר ישרת בקרוב את ה-A45 AMG, גרסת הביצועים הבכירה של ה-A קלאס החדשה. את המנוע הזה נמצא בקרוב גם ב- CLA45 ובעתיד הרחוק יותר גם ב-GLA45 החדש.
מנוע M139 החדש הוא מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בנפח של 2.0 ליטר והוא יוצע בשתי גרסאות: עם הספק מרבי של 387 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 49.8 קג"מ בין 4750-5000 סל"ד בגרסת הבסיס או 421 כ"ס ב-6,750 סל"ד ו-51 קג"מ בין 5000-5250 סל"ד בדגמי S הבכירים.
הנתונים האלו, נכון לעכשיו, הופכים את המנוע הזה למנוע הארבעה צילינדרים בייצור סדרתי החזק ביותר בעולם, עם הספק מרשים 211 כ"ס לליטר. את המנוע החדש הזה, שתוכנן מדף חלק ונקי, מרצדס תייצר במקום מושבה של AMG בעיר אפלטברך שליד שטוטגרט וכראוי למנוע של AMG, מנוע זה מיוצר לפי המוטו "אדם אחד- מנוע אחד" - כל מנוע מורכב בעבודת יד מתחילתו ועד סופו ע"י מכונאי אחד שחתימתו מוטבעת בסוף התהליך על המנוע.
מנוע M139 מחליף את מנוע M133 אשר שרת את הדגם היוצא וסיפק בגרסתו האחרונה 381 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-48.4 קג"מ בין 2,250-5,000 סל"ד. למנוע החדש יש נתוני הספק ומומנט גבוהים יותר, אך ודאי תבחינו כי נתונים אלו מושגים בטווח צר מאוד וב-סל"ד גבוה משמעותית, נתון המומנט המרבי במיוחד, לא מה שאנחנו מצפים לראות ממנוע טורבו אך יש לכך סיבה טובה.
במרצדס-AMG תכננו את מנוע M139 בכדי שיספק בדגם תחושה ספורטיבית יותר מהמנוע היוצא באופן המזכיר אופי פעולה של מנוע אטמוספרי חזק, עם כושר נשימה גבוה עד לקו האדום, הנמצא במנוע זה ב-7,200 סל"ד, ותחושה של כוח הולך ומתגבר ככל שעולים בסל"ד ומתפרץ מ-סל"ד בינוני ומעלה, זאת בנוסף לתגובה חדה ומדויקת יותר לכל לחיצה על דוושת התאוצה. מרצדס אמנם לא מספקת לנו בשלב זה גרף מומנט-הספק, אך היא מציינת כי המנוע החדש מייצר למעשה יותר מומנט/הספק בטווח של 1,000-2,000 סל"ד מהמנוע היוצא - התחום "המת" של מנועי טורבו חזקים.
במקביל לפיתוח המנוע החדש, מרצדס פיתחה תהליך ייצור חדש למנועי AMG. הרכבת המנוע עדיין נעשית בעבודה ידנית, אך רוב כל הכלים המשמשים להרכבת המנוע אלחוטיים ומצוידים ברכיב אלקטרוני המשדר למערכת בקרה מרכזית את הפעולה שנעשתה, מאשר למכונאי שהפעולה בוצעה כראוי ומוודא כי כל בורג נסגר במומנט הנדרש באופן מדויק. מפעל ההרכבה עושה שימוש ברובוטים להובלת הרכיבים השונים מעמדה לעמדה וכל התהליך מפוקח באמצעות מערכת GPS. התהליך החדש משפר את בקרת האיכות של תהליך ההרכבה ומאפשר דיוק רב יותר של הרכבת המנועים. בנוסף, מרצדס מציינת כי התהליך החדשה מקצר את זמן הרכבת המנוע ב-20 עד 25 אחוז ומאפשר למפעל לייצר 140 מנועים ביום.