98,667 רכבים חדשים נמסרו ברבעון הראשון של 2017, גידול של כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ברור לכולם שאף חודש לא ישחזר את השיא של ינואר עם 45 אלף מסירות, אך גם עם 28,167 אלף מסירות בחודש מרץ האחרון שוק הרכב הישראלי יכול לחייך והיבואנים יכולים לצחוק כל הדרך אל הבנק, רובם לפחות. ברבעון הראשון של 2017 נמסרו בישראל 98,667 רכבים חדשים, גידול של 8.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי שומרת בבטחה על המקום הראשון בטבלת המסירות עם 15,497 רכבים חדשים (4,306 במרץ) וגידול משמעותי של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה יציבה במקום השני עם מסירות של 11,888 רכבים חדשים (3,171 במרץ), גידול של 11.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צריך לזכור שהפיקנטו החדשה, אשר הושקה בחודש שעבר בישראל, עדיין לא נכנסה להילוך מסירות מלא. סוגרות את החמישייה הראשונה אלו טויוטה עם 10,186 רכבים חדשים (גידול של 1.7%), סקודה עם 7,488 רכבים חדשים (10.3%) וניסאן עם 5,810 רכבים חדשים (43.8%).
בעוד שרוב המותגים רשמו גידול דו ספרתי, חלק מהמותגים רשמו דווקא ירידה משמעותית: מאזדה (מקום 7) עם ירידה של 28.4%, פולקסווגן עם ירידה של 22.5%, סובארו עם ירידה של 27.4%, אופל עם ירידה של 36.7% ופורד רושמת ירידה של 21.8%.
בשוק היוקרה נרשם מהפך כאשר מרצדס עוקפת, לראשונה מזה שנים, את אודי עם מסירות של 1903 לעומת 1791 רכבים חדשים. נתון זה צפוי להשתנות בהמשך השנה בזכות ה-Q5 החדש שהוא אחד הדגמים החזקים של אודי בישראל, אך גם המתחרים שלו התחזקו ובמיוחד ה-GLC (מרצדס GLK לשעבר). המותגים ב.מ.וו, וולוו ולקסוס רושמים ירידה ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון הראשון של 2016.
מקום | יצרן | 1-3.2017 | מוניות | 1-3.2016 | שינוי באחוזים |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 15497 | 13138 | 18.0% | |
2 | קיה | 11888 | 205 | 10673 | 11.4% |
3 | טויוטה | 10186 | 102 | 10017 | 1.7% |
4 | סקודה | 7488 | 462 | 6791 | 10.3% |
5 | ניסאן | 5810 | 4041 | 43.8% | |
6 | סוזוקי | 4708 | 2845 | 65.5% | |
7 | מאזדה | 4564 | 6374 | -28.4% | |
8 | רנו | 4352 | 347 | 2720 | 60.0% |
9 | מיצובישי | 4052 | 4490 | -9.8% | |
10 | סיטרואן | 3033 | 120 | 2597 | 16.8% |
11 | סיאט | 2909 | 2741 | 6.1% | |
12 | שברולט | 2758 | 1843 | 49.6% | |
13 | פיג'ו | 2496 | 28 | 2071 | 20.5% |
14 | הונדה | 2323 | 2115 | 9.8% | |
15 | פולקסווגן | 1947 | 30 | 2512 | -22.5% |
16 | מרצדס | 1903 | 352 | 1524 | 24.9% |
17 | סובארו | 1811 | 1 | 2493 | -27.4% |
18 | אאודי | 1791 | 1768 | 1.3% | |
19 | פיאט | 1426 | 1344 | 6.1% | |
20 | דאצ'יה | 1355 | 94 | 973 | 39.3% |
21 | אופל | 1295 | 35 | 2047 | -36.7% |
22 | פורד | 1074 | 1373 | -21.8% | |
23 | ב.מ.וו | 1072 | 1090 | -1.7% | |
24 | לקסוס | 391 | 501 | -22.0% | |
25 | וולוו | 383 | 450 | -14.9% | |
26 | ג'יפ | 295 | 267 | 10.5% | |
27 | איסוזו | 272 | 637 | -57.3% | |
28 | אם.ג'י | 248 | 50 | 396.0% | |
29 | קאדילאק | 248 | 139 | 78.4% | |
30 | אלפא רומיאו | 219 | 165 | 32.7% | |
31 | מיני קופר | 216 | 183 | 18.0% | |
32 | אינפיניטי | 121 | 146 | -17.1% | |
33 | סאנגיונג | 114 | 3 | 179 | -36.3% |
34 | לנד רובר | 86 | 103 | -16.5% | |
35 | מזראטי | 69 | 17 | 305.9% | |
36 | יגואר | 61 | 31 | 96.8% | |
37 | פורשה | 55 | 16 | 243.8% | |
38 | סמארט | 55 | 49 | 12.2% | |
39 | די אס | 36 | 0 | ||
40 | אבארט | 26 | 44 | -40.9% | |
41 | קרייזלר | 22 | 39 | -43.6% | |
42 | אסטון מרטין | 8 | 2 | 300.0% | |
43 | פרארי | 4 | 3 | 33.3% | |
44 | דוד'ג | 0 | 6 | -100.0% | |
45 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
46 | ביואיק | 0 | 0 | ||
47 | לנציה | 0 | 0 | ||
48 | איווקו | 0 | 0 | ||
סה"כ | 98667 | 1779 | 90607 | 8.9% |
מקום | דגם | Q1 |
---|---|---|
1 | קיה ספורטאז' | 4291 |
2 | קיה פיקנטו | 3949 |
3 | טויוטה קורולה | 3533 |
4 | סקודה אוקטביה | 3350 |
5 | יונדאי i10 | 2673 |
6 | מיצובישי אאוטלנדר | 2531 |
7 | יונדאי טוסון | 2367 |
8 | יונדאי i25 | 2327 |
9 | מאזדה 3 | 2248 |
10 | סיאט איביזה | 1950 |