המיניוואנים של טויוטה והונדה הצטיינו במבחן הריסוק של ארגון IIHS האמריקאי, ניסאן וקרייזלר כשלו לחלוטין.

מבחן ריסוק מיניוואן בגודל מלא

מיניוואנים בגודל מלא הם מובילי משפחות אידיאליים בזכות מרחב המחייה הגדול שהם מציעים לנוסעים, נוחות הכנסת והוצאת הילדים ותא המטען הגדול שלהם המספיק בקלות לקנייה החודשית בקוסקו. לאור הייעוד המשפחתי המובהק, היינו מצפים שרכבים אלו יהיו גם בטיחותיים במיוחד וישמרו על היקר לנו ביותר, אך לאור תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך ארגון הבטיחות IIHS השייך לחברות הביטוח בארה"ב, מסתבר שזה לא המצב בדיוק.

 

חמישה מיניוואנים בגודל מלא התייצבו למבחן, שלושה מהם משווקים בישראל: טויוטה סיינה, הונדה אודיסיי, ניסאן קווסט, קרייזלר גרנד וייאג'ר (טאון אנד קאנטרי) ואחיו התאום דודג' גרנד קראוון. חמשת המיניוואן רוסקו במבחן "חפיפה קטנה" שהכשיל מכוניות רבות וטובות, מבחן בו רק 25% מרוחב המכונית פוגע במכשול קשיח לעומת 40% במבחן המקובל.

 

הונדה אודיסיי (משווק ע"י אלבר בישראל) היה היחידי במבחן שזכה בציון המרבי Good המקביל לחמישה כוכבים והוא היה המצטיין במבחן תוך שהוא מציג הגנה מלאה על הנוסעים ושלמות של המרכב. טויוטה סיינה סבל מעיוות קל יחסית במבנה הרכב ולכן זכה בציון כולל השני בטיבו, אך כמו האודיסיי שמר על הנהג מאפשרות של פגיעה חמורה.

 

 

שלושת המיניוואנים האחרים, ניסאן קווסט, קרייזלר גרנד וייאג'ר ודוג' גרנד קראוון, כשלו לחלוטין במבחן וקיבלו את הציון הכולל הנמוך ביותר Poor. שלושתם הציגו קריסה משמעותית של חזית מבנה הרכב וחדירה של עצמים קשיחים אל תא הנוסעים העשויים לגרום לפציעות מסכנות חיים ולנכות תמידית.

 

כמו תמיד, אנחנו בקארטיוב ממליצים לרכוש את הרכב הבטיחותי ביותר שידכם משגת – חיים רק פעם אחת - וממליצים לבקר לפני כל רכישה של רכב חדש באתרי האינטרנט של ארגונים המבצעים מבחני ריסוק: EuroNCAP לכל הדגמים האירופאיים המשווקים בישראל או IIHS לדגמים אמריקאים המשווקים בישראל והארגון היחידי כיום המבצע את מבחן ה"חפיפה קטנה" המחמיר.

 

תוצאות מבחני ריסוק מיניוואן בגודל מלא 2014

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.