לאחר שכבר סיפקה לנו לא מעט מידע על הקודיאק 2024 החדש, סקודה חושפת כעת בבכורה עולמית את הדור השני והחדש של הקרוסאובר 5-7 מושבים המצליח שלה המגיע כשבע שנים לאחר שהוצג הדור הראשון. הקודיאק החדש שומר על כל הערכים המוכרים של הדגם הנוכחי ועל זה הוא מוסיף עיצוב מודרני יותר, תא נוסעים טכנולוגי יותר, איכות נסיעה גבוהה יותר, תא מטען גדול יותר ולראשונה גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין המספקת טווח חשמלי של כ-100 ק"מ.
הקודיאק החדש מבוסס על פלטפורמת MQB Evo שהיא הגרסה העדכנית יותר של הפלטפורמה אשר שרתה את הדגם היוצא, ההבדלים הם בעיקר ביכולת לשאת סיוע חשמלי בצורה יעילה יותר. לקודיאק החדש אורך של 4,758 מ"מ, רוחב של 1,864 מ"מ, גובה של 1,657 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,791 מ"מ, כך שהוא ארוך יותר ב-61 מ"מ מהדגם הנוכחי כאשר שאר המידות נותר ללא שינוי של ממש. התוספת לאורך נועדה בעיקר עבור הגדלת תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש, 340 ליטר לעומת 277 ליטר בדגם היוצא. עם קיפול השורה השלישית מתקבל נפח ענק של 845 ליטר (910 ליטר בדגמי החמישה מושבים) ועם קיפול השנייה כבר מתקבל נפח נפח של 2,035 ליטר (2,105 ליטר). כבעבר, הקודיאק ישווק בגרסאות של 5 או 7 מושבים כאשר בגרסת ה-7 מושבים סקודה מדווחת על שיפור של 15 ס"מ למרווח הראש, אך עדיין מדובר במקום שמתאים יותר לילדים.
הקודיאק החדש שומר על מבנה תאורה דו-מפלסי בחזית כאשר פנסי החזית שודרגו לטכנולוגיית Matrix-LED (בהתאם לרמת הגימור). העיצוב "מוכר" אך הוא מודרני, אלגנטי ודינאמי יותר מזה של הדגם היוצא ובשורה התחתונה זו אבולוציה מוצלחת לדגם. אם תרצו את הקודיאק שלכם במראה קצת ספורטיבי יותר, תוכלו לבחור ברמת הגימור ספורט-ליין (הדגם הכחול בתמונות) הכוללת חישוקי "19 או "20, חבילת השחרה, עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים, מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי ועוד.
כמו כל תאי הנוסעים של סקודה וכמו בדגם היוצא, גם כאן נמצא מבנה סימטרי לדשבורד אשר לפי סקודה נועד להעניק תחושה שווה לנהג ולנוסע שלצידו. אחד החידושים בתא הנוסעים הוא העברת מוט ההילוכים לצד גלגל ההגה, דבר שתרם למראה נקי יותר ולתוספת של חללי אחסון בין המושבים. את תא הנוסעים תוכלו לבחור ב-4 שילובי צבעים/חומרים שונים לריפודים, החל מריפודי בד אפורים ברמת הגימור Loft, ממשיך לריפודי אלקנטרה משולבים ברמת הגימור Lounge ועד לרמת הגימור ecoSuite עם ריפודי עור סנטטי בצבעים של חום קוניאק או שחור.
לצד העיצוב החדש המעניק לתא הנוסעים מראה מתוחכם יותר, נמצא גם שדרוג טכנולוגי מקיף הכולל מערכת מולטימדיה חדשה, בגדלים של "10.4 עד "12.9, הכוללת ממשק משתמש חדש, תפעול קולי מתקדם יותר, עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. לצד זה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, שקעי טייפ C בהספק של 45W, משטח טעינה כפול בהספק של 15W, מושבי שורה שנייה הנעה על מסילה, וילונות נשלפים לשורה השנייה, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, תצוגה עילית ואת ממשק "החוגות החכמות" החדש של סקודה.
ממשק "החוגות החכמות" המותקן מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים כולל שלוש חוגות עם מסך במרכזן, שתי החוגות הקיצוניות הן עבור שליטה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים, זו המרכזית היא רב תפקודית ומאפשרת שליטה על עוצמת השמע, מצבי נהיגה, מהירות המאוורר של המזגן ועוד. לחיצה על החוגה מאפשרת לעבור בין מצבי השליטה השונים.
החידוש העיקרי בתחום ההנעה נמצא ביחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין בה הדגם מצויד לראשונה, זו יחידת הנעה המבוססת על מנוע ה-1.5 ליטר טורבו של החברה בשילוב עם מנוע חשמלי 54 כ"ס ותיבת 6 הילוכים DSG. למערכת הזו הספק כולל של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 36.5 קג"מ. סוללה בקיבולת גדולה של 25.7kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של "מעל ל-100 ק"מ" שהוא מעל ומעבר למה שמרבית הנהגים צריכים ליום יום. לדגם יכולת טעינה ביתית בהספק של 11kW כך שטעינה מלאה אורכת רק 2:30 שעות וטעינה מהירה בהספק של עד 50kW כך שניתן להטעין את הסוללה עד 80% בפחות ב-25 דקות. דגם הפלאג-אין ישווק תחת השם קודיאק iV ובגרסת 5 מושבים בלבד בשל התקנת הסוללה מאחור וכאן נפח תא המטען עומד על 745-1945 ליטר.
לצד יחידת הפלאג-אין נמצא את המנועים המוכרים של סקודה, בגרסאות עדכניות לעומת הדגם היוצא: מנוע 1.5 ליטר טורבו עם סיוע חשמלי 48V בהספק של 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ עם הנעה כפולה, מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל 150 כ"ס ו-36.7 קג"מ עם הנעה קדמית או בגרסת 193 כ"ס 40.8 קג"מ עם הנעה כפולה. כל המנועים משודכים כמובן לתיבת 7 הילוכים DSG כמו בדגם היוצא.
כדי לשדרג את חוויית הנסיעה, ברמות הגימור הגבוהות יותר נמצא את מערכת בקרת השלדה החדשה DCC Plus המחליפה את מערכת DCC הקודמת. במערכת DCC הקודמת לבולמים האדפטיביים היה שסתום אחד בלבד שאפשר שליטה על קשיחות הבולמים ללא הפרדה בין תנועת הבולם מעלה או מטה, כלומר מידת ההתנגדות לדחיסה של הבולם וההתפשטות הייתה זהה (פחות או יותר). בבולמים של מערכת DCC Plus יש שני שסתומים המאפשרים שליטה נפרדת על תנועת הבולם מעלה/מטה וכך ניתן להשיג נוחות משופרות לצד שיפור בשליטה על המרכב. לצד זה נמצא אופציה למושבי נוחות Ergo הכוללים עיסוי ובקרת אקלים עם חיישני חום ולחות וכן שדרוג גם בתחום ה- NVH, כלומר בידוד רעשים משופר והפחתה של רעידות העוברות למרכב.
גם תחום הבטיחות בקודיאק החדש זכה למגוון שדרוגים, זה כולל לדוגמה בלימה אוטונומית הפועלת כעת גם בעת פנייה בצומת, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית בעת זיהוי הולכי רגל, ניטור תנועה חוצה מלפנים המאפשרת יציאה בטוחה ממקומות בהן הראות לפנים מוגבלת בשל שטחים מתים - כולל בלימה אוטונומית בעת הצורך ונוספה גם מערכת יציאה בטוחה המונעת פתיחה של הדלתות אם לא בטוח לעשות זאת ועוד.
בנוסף לכך למערכת ניטור השטח המת יש כעת טווח זיהוי גדול יותר, 90 מטר לעומת 70 מטר, מערכת בקרת השיוט המתקדמת Travel Assist כוללת כעת גם סיוע במעבר נתיב והתאמת מהירות הנסיעה בהתאם למותר בדרך לצד שימוש במידע ממערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה לפני צמתים, עיקולים חדים ועוד. מערכת Emergency Assist תביא את הרכב לעצירה מלאה ובטוחה כולל חיבור הרכב למוקד חירום במידה והנהג הפסיק להגיב להתראות.
גם מערכת החניה האוטומטית בדגם שודרגה משמעותית וכעת היא כוללת זיכרון של 50 המטרים האחרונים של תמרון החניה כאשר ניתן לשמור עד 5 מקומות חניה מועדפים שונים לשימוש עתידי חוזר (תלוי מיקום לפי חיישן GPS). אם הגעתם לנקודה השמורה בזיכרון תופיע הודעה על כך במערכת המולטימדיה, אישור מצדכם והרכב יבצע את התמרון בעצמו, את התמרון הזה ניתן לבצע גם מחוץ לרכב באמצעות אפליקציה לשליטה מרחוק. באמצעות האפליקציה ניתן גם להכניס/להוציא את הרכב ממקום החניה עד למרחק של 5 מטרים. חלק מן היכולות האלו יתווספו לרכב באמצעות עדכוני OTA.