פולקסווגן מסירה את הלוט מעל הפאסאט 2024 החדשה, הדור התשיעי למשפחתית הגדולה והמצליחה של פולקסווגן שהפעם, תשווק במרכב סטיישן בלבד (פאסאט וריאנט). הפאסאט החדשה גדולה ומרווחת יותר, איכותית ונוחה יותר, טכנולוגית יותר וכן, זו כנראה גם הפאסאט האחרונה שתשווק עם מנועי בעירה פנימית ויש סיכוי לא קטן שחלק נכבד מלקוחות הדגם יעדיפו כבר היום את ה- ID7 החשמלית, שתשווק בהמשך גם במרכב סטיישן.
הפאסאט החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB evo שהיא גרסה מעודכנת של פלטפורמת MQB ששימשה את הדגם היוצא. עם אורך של 4,917 מ"מ, רוחב של 1,852 מ"מ, גובה של 1,506 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,841 מ"מ, הפאסאט החדשה ארוכה יותר ב-144 מ"מ, רחבה יותר ב-20 מ"מ ועם תוספת נכבדה של 50 מ"מ לבסיס הגלגלים שכולה לטובת שיפור המרווח לנוסעי השורה השנייה.
התוספת הנכבדה לאורך שדרגה לא רק את חלל תא הנוסעים אלא גם את חלל תא המטען המציע כעת נפח של 690 ליטר, תוספת של 40 ליטר לעומת הדגם היוצא, ואם תקפלו את שורת המושבים השנייה תקבלו תא מטען שטוח בנפח ענק של 1,920 ליטר, תוספת של 140 ליטר לעומת הדגם היוצא.
בתחום ההנעה, הפאסאט החדשה תשווק עם מבחר עשיר של מנועים מעודכנים יחד עם שתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין eHybrid חדשות המבוססות על מנוע 1.5TSI evo2 במקום 1.4TSI בדגם היוצא. יחד עם מנועים חשמליים חדשים וחזקים יותר למערכת eHybrid הספק כולל של 204 כ"ס או 272 כ"ס. המערכת זכתה בנוסף גם לסוללה חדשה וגדולה יותר בקיבולת נטו של 19.7kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה של 120 ק"מ, כפול מהטווח החשמלי של הדגם היוצא. טעינה של הסוללה אפשרית גם באמצעות מטען מהיר DC בהספק של עד 50kW.
לצד דגמי הפלאג-אין נמצא שלושה דגמי בנזין: 1.5 טורבו eTSI עם סיוע חשמלי 48V בהספק של 150 כ"ס, 2.0 טורבו TSI בהספקים של 204 כ"ס או 265 כ"ס כאשר הגרסה החזקה יותר משווקת כסטנדרט עם מערכת הנעה כפולה 4MOTION. היצע מנועי הדיזל מתבסס על מנוע 2.0 ליטר TDI בשלוש גרסאות הספק של 122 כ"ס, 150 כ"ס או 193 כ"ס עם הנעה כפולה 4MOTION.
מהפרופיל לא ממש קשה לזהות כי מדובר בפאסאט אך מהחזית מדובר בשינוי כיוון מוחלט משפת העיצוב של הדגם היוצא. הפגוש הקדמי מכיל כונס אוויר ענק ובולט במיוחד ואם אתם מעדיפים את הפאסאט שלכם במראה ספורטיבי יותר תוכלו לבחור ברמת הגימור R ליין הכוללת עיצוב שונה לפגוש הקדמי והאחורי ואם תרצו עוד יותר, ניתן להוסיף חבילת השחרה מיוחדת לדגמי R ליין. כמו בשאר דגמי פלוקסווגן העדכניים, הפנסים מלפנים ומאחור מחוברים בפס תאורה אופקי ואם תרצו לשדרגת את תאורת ה- LED המלאה של הדגם, תוכלו לבחור בפנסי חזית דיגיטליים מתקדמים - IQ.LIGHT LED matrix.
תא הנוסעים מציג עיצוב על הצד השמרני המאפיין את פולקסווגן אך האיכות גבוהה עם שימוש בחומרים רכבים בכל מקום אפשרי, גם בחלקים הנמוכים יותר של תא הנוסעים, לצד שימוש נרחב בעור סינטטי לעיטוף הדשבורד והדלתות. העיצוב החדש והאופקי של הדשבורד נועד לייצר תחושה אוורירית יותר בחלל תא הנוסעים ולצד פס הקישוט הדקורטיבי בו משלבת תאורת אווירה נמצא את מערכת המולטימדיה MIB4 החדשה והמתקדמת של פולקסווגן עם מסך מגע בגודל של עד "15 שבתחתיתו נמצא פס מגע לשליטה על השמע והטמפרטורה של בקרת האקלים.
לבקשת הלקוחות, פולקסווגן חוזרת לעשות שימוש בגלגל הגה עם כפתורים פיזיים במקום משטחי מגע ומאחורי גלגל ההגה נמצא את מוט ההילוכים החדש של הדגם, מהלך שפינה מקום בין המושבים לטובת עוד חללי אחסון שימושיים. ברשימת האבזור נמצא בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 עם ציפוי מיוחד נגד השתקפות, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור מאפשרים כעת טעינה מהירה בהספק של 45W, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, תפעול קולי, תצוגה עילית ומושבי ergoActive עם עיסוי ומערכת בקרת אקלים המפעילה אוטומטית את חימום או אוורור המושבים באמצעות חיישני לחות וטמפרטורה, בקרת שלדה DCC Pro עם בולמים אדפטיביים המאפשרים שליטה נפרדת על תנועת המרכב מטה/מעלה לטובת שיפור הנוחות והשליטה על המרכב, ועוד - כל זה תלוי רמת גימור כמובן.
מפרט הבטיחות זכה גם הוא זכה לשדרוג מקיף עם יכולות זיהוי מורחבות ולתוספת של מגוון מערכות חדשות. הרשימה כוללת מערכות כגון תקשורת Car2X, בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צומת, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת ניווט Travel Assist, מערכת חניה אוטומטית, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים מורחב, שמירה על מרכז נתיב ועוד.