מכונית הביצועים החדשה של לקסוס, RC F החדשה, מצוידת במנוע V8 אטמוספרי עם 450 כ"ס ועיצוב מרהיב שלא משאיר מקום לספק.
לאחר שנחשפנו לטיזרים שונים, לתמונות רשמיות ראשונות ולחלק מהמפרט הטכני, לקסוס חשפה אתמול בבכורה עולמית בתערוכת דטרויט את לקסוס RC F, מכונית הביצועים החדשה של החברה שתתחרה על כיסו של הצרכן מול ה-M4 החדשה של ב.מ.וו, ה-RS5 של אודי ובקרוב מאוד, גם ב-C63 AMG החדשה.
ניצב בחזית ומניע את הגלגלים מאחור, מנוע V8 אטמוספרי בנפח של 5.0 ליטר בהספק מרבי של "מעל ל- 450 כ"ס" ומומנט מרבי של "מעל ל- 52.9 קג"מ”, לקסוס עדיין לא מפרסמת את הנתונים הסופיים ומציינת בלבד שזהו מנוע ה-V8 החזק ביותר שהיא יצרה אי פעם. את המנוע לקסוס שידכה לתיבת 8 הילוכים אוטו' SDS עם תפעול מגלגל ההגה. בכדי להפחית את צרכת הדלק, המנוע מסוגל לעבוד בשני מחזורים: מחזור אטקינסון חסכוני כמו ברכבים היברידיים לטובת צריכת דלק משופרת בזמן שיוט נינוח או מחזור אוטו' כמקובל כאשר רוצים לקבל את מלוא הביצועים.
לקסוס לא חושפת את נתוני הביצועים המלאים אך מציינת שנתון התאוצה 0-100 קמ"ש יהיה פחות מה-4.7 שניות של ה-IS F היוצאת והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-270 קמ"ש.
לקסוס למעשה היא היחידה מבין מכוניות הביצועים הקומפקטיות שתציע מנוע אטמוספרי, ב.מ.וו M4 החדשה למשל נטשה את מנוע ה-V8 האטמוספרי לטובת מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר טורבו המייצר אמנם הספק נמוך מה- RC F עם425 כ"ס אך מייצר מומונט גבוה יותר של 56 קג"מ המתקבל בין 1,850-5,500 סל"ד.
"לא שקלו שום מנוע אחר. רצינו מנוע שיכול להיות חלק בשימוש יום יומי, אך חזק במיוחד על המסלול. בדקנו שימוש בטכנולוגיה היברידית, שאולי תתאים יום אחד, אך נכון לעכשיו זו לא טכנולוגיה המתאימה לשימוש ברמות הנדרשות בשימוש קבוע על המסלול", כך לפי המהנדס הראשי של הדגם (Yukihiko Yaguchi ) שציין בנוסף " בניתי את ה- RC F להיות מהנה בידיים של כל חובב רכב – ללא תלות ברמת היכולות שלו". בלקסוס מציינים שאת את כל ההשראה לתכנון ה- RC F החדשה לקחו המהנדסים מלקסוס LFA.
לקסוס RC F אמנם מבוססת על לקסוס RC קופה החדשה, אך למעט הדמיון בעיצוב, לקסוס תכננה מחדש את כל מה שעשוי להשפיע על התנהגות הכביש של הדגם כולל אווירודינמיקה, מתלים, בולמים וקפיצים, מערכת היגוי, מוטות מייצבים ועוד. בנוסף, לקסוס התקינה דיפרנציאל ניהוג וקטורי ייחודי בעל 3 מצבי פעולה: רגיל, סלאלום ומסלול, במצב סלאלום לדוגמה, הדיפרנציאל מסייע לחדד את התגובה לפקודת היגוי.
על הקשר עם הכביש אחראיים צמיגים במידות של 255/35R19 מלפנים ו-275/35R19 מאחור ועל בלימת הגלגלים אחראיים בלמים שתוכננו ע"י ברמבו במיוחד עבור לקסוס. בהשראת ה-LFA, לקסוס התקינה ספוילר אחורי קטן בקצה דלת תא המטען המתרומם אוטו' במהירויות של מעל ל-80 קמ"ש. כאופציה ולטובת משקל מופחת, הרוכשים יכולים לבחור בחבילת קרבון הכוללת מכסה מנוע, גג והספוילר אחורי העשויים מקרבון.
לקסוס תחל לשווק את ה-RC F החדשה לקראת סוף השנה, הדגם ישווק גם בישראל.