לקסוס GS 300h היא גרסה היברידית חדשה ל-GS המציעה צריכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר ומצוידת במערכת ההנעה של ה-IS300h החדשה.
מספר חודשים לאחר אירופה, לקסוס ישראל מתחילה בשיווק ה-GS 300h ההיברידית החדשה, הגרסה החסכונית ביותר של מכונית הסאלון של לקסוס, ה- GS. לקסוס GS300h תחליף את ה- GS250 כגרסת הכניסה במשפחת דגמי הסלון של המותג עם מחיר התחלתי של 339,000 שקל, מחיר הנמוך ב- 40,000 שקל מה-GS250 (עם אבזור מקביל).
ה-GS 300h החדשה מצוידת באותה יחידת הנעה ש ה-IS300h החדשה, מערכת הנעה היברידית מהדור השני של לקסוס המשלבת בין מנוע חשמלי בהספק של 143 כ"ס, לבין מנוע בנזין 2.5 ליטר הפועל במחזור אטקינסון בעל 4 צילינדרים. המנוע כולל את הדור הבא בטכנולוגיית הזרקת דלק, D-4S, Dual VVT-i ומערכת סחרור גזי פליטה (EGR) בעלת יעילות גבוהה. מנוע הבנזין מפתח 181 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ומומנט מרבי של 22.5 קג"מ ב- 5,400 - 4,200 סל"ד. ההספק הכולל של המערכת ההיברידית הינו 223 כ"ס.
ה- GS300h מצוידת בתיבת הילוכים רציפה בעלת בקרה אלקטרונית (E-CVT) המניעה את הגלגלים מאחור. ביצועים: 9.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. פליטת מזהמים של 110 גר'/ק"מ וצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ/ל' בלבד, מציבים את ה- GS 300h בקבוצת ציון ירוק 2 בלבד.
ה-GS 300h מצוידת במצלמת עזר לחניה, חיישני חניה עם חיווי על גבי המסך המרכזי, מערכת TPWS המנתרת כל העת את לחץ האוויר בצמיגים ומתריעה על ירידה בלחץ האוויר, מערכת בקרת בטיחות מתקדמת VDIM ו- 10 כריות אוויר.
בנוסף, רמת הגימור Premium כוללת שתי מערכות בטיחות מתקדמות:
• PCS – Pre-Crash Safety – מערכת קדם תאונה. המערכת מנתרת באמצעות רדאר את קידמת הרכב ובעת זיהוי סכנה מותחת את חגורות הבטיחות, מגבירה את עוצמת הבלמים, מתריעה בפני הנהג על הסכנה ובעת הצורך בולמת את הרכב באופן אוטומטי (המערכת פועלת במהירות של מעל ל-5 קמ"ש).
• ACC – Active Cruise Control – בקרת שיוט אדפטיבית היודעת לשמור על מרחק קבוע מהרכב שמלפנים. המערכת מאיטה ומאיצה את הרכב בהתאם למהירות שקבע הנהג ובהתאם לתנועה שמלפנים (ניתן להפעיל את בקרת השיוט האדפטיבית במהירות של מעל ל- 50 קמ"ש).
ה- GS 300h תוצע בישראל ב- 2 רמות אבזור:
1. רמת האבזור Luxury כוללת: מושבי עור חשמליים עם זיכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור הכוללת שליטה על טמפרטורת המושבים הקדמיים, פנסי Bi-Xenon כולל תאורת יום LED, מסך גדול "8 הנשלט ע"י מערכת Remote Touch של לקסוס, מערכת מולטימדיה הכוללת 12 רמקולים, חיבורי USB ו- AUX וקישורית Bluetooth, חלון גג חשמלי, מצלמת עזר לחנייה, בלם חנייה אלקטרוני אוטומטי, בורר מצבי נהיגה, העברת הילוכים באמצעות מנופים מאחורי ההגה, בקרת שיוט, הגה עם כוונון חשמלי, מראה מרכזית ומראות צד מתכהות, מראות צד חשמליות מתקפלות אוטומטית, פתיחה, נעילה והנעה של הרכב ללא מפתח, חיישני תאורה וגשם, מצב HOLD להחזקת הבלם בעת נהיגה בעיר וחיישני חניה אחוריים. מחיר: 339,000 ₪.
2. רמת הגימור Premium תציע בנוסף: דיפוני עץ, הגה עץ, וילון אחורי חשמלי אוטומטי, חיישני חניה אחוריים וקדמיים מקוריים, מערכת Pre-Crash Safety ומערכת Active Cruise Control. מחיר: 364,000 שקל.
במקביל, מודיעה לקסוס ישראל על עדכון רמות הגימור והמחירים של ה- GS450h. לגרסת ה- Luxury נוספו תא מטען חשמלי וחישוקי סגסוגת "18. מחירה הוזל ב- 5,000 שקל והוא עומד כעת על 450,000 שקל.
לגרסת ה- Premium נוספו תא מטען חשמלי, חישוקי סגסוגת "18, מערכות Pre-Crash Safety ו- Active Cruise Control ומערכת מתלים משתנה אדפטיבית (AVS). מחירה עומד כעת על- 485,000 ₪ (במקום 480,000 שקל).