2024 מקלארן W1
מקלארן W1.
2024 מקלארן W1
מקלארן W1.

מקלארן W1 היא הסופרקאר ההיברידית החדשה של מקלארן, יורשת לא ישירה למקלארן P1 שהייתה גם היא סופרקאר עם מערכת הנעה היברידית. עם הספק מרבי של 1,275 כ"ס המקלארן W1 היא המכונית החזקה והמהירה ביותר אי פעם של מקלארן עם נתוני תאוצה 0-100 קמ"ש ב-2.7 שניות, 0-200 קמ"ש ב-5.8 שניות ונתון 0-300 קמ"ש ב-12.7 שניות. לדגם נתון ¼ מייל של פחות מ-9.6 שניות והמהירות המרבית של הדגם עומדת על 350 קמ"ש.

 

יחסית לרכב עם 1,275 כ"ס ומומנט מרבי של 136 קג"מ על משקל קל של 1,399 ק"מ, נתון 0-100 קמ"ש של 2.7 שניות לא מרשים במיוחד אך הסיבה לכך זו העובדה שכל הכוח הזה עובר רק דרך הגלגלים מאחור, על צמיגי סליקס בטמפרטורה הנכונה ועל מסלול דראג, סביר להניח שהנתון הזה יהיה קרוב יותר ל-2.0 שניות אבל הנתון המרשים באמת הוא נתון ה- 0-200 קמ"ש של הדגם, יש מעט מאוד מכוניות סדרתיות שמסוגלות לרדת מנתון של 6.0 שניות בהאצה מהמקום ל-200 קמ"ש. 

 

2024 מקלארן W1
מקלארן W1.

מה שמאפשר להשיג את הנתונים המרשימים האלו זה השילוב של מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו שפותח במשותף עם ריקרדו, החברה הבריטית שמייצרת עבור מקלארן את מרבית המנועים מאז שנת 2011. המנוע הזה הוצג ע"י מקלארן וריקרדו בשנת 2023 כמנוע שמחליף את מנוע ה-3.8 ליטר הקודם של החברה. הוא תוכנן מראש לשימוש במערכת הנעה היברידית והוא מייצר במקלארן W1 הספק מרבי של 928 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ. 

 

המנוע מעביר את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים אליה משודך מנוע חשמלי בהספק של 347 כ"ס ומומנט של 44.8 קג"מ ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. המנוע החשמלי כאן הוא מנוע "בוסט" בלבד שכך עם סוללת 1.4kWh קטנה זה כל מה שהוא יכול לספק. נסיעה חשמלית מלאה אפשרית לטווח של 2.6 ק"מ והמנוע החשמלי אחראי על הנעת הדגם לאחור שכן לתיבה אין הילוך אחורי. על גלגל ההגה הנהג ימצא שני כפתורים בלבד, אחד עבור בוסט מיידי מהמנוע החשמלי והשני עבור בורר מצבי הנהיגה המשנה גם את אופי הסיוע החשמלי. 

 

מקלארן W1 תא הנוסעים
מקלארן W1.

עם כל הכבוד לנתוני הביצועים, המקלארן W1 היא הרבה יותר מעוד מכונית מהירה, מאוד, בקו ישר. הבסיס הוא שלדת Aerocell של מקלארן, מונוקוק מסיבי פחמן קשיח וקל במיוחד וכדי להעביר לנהג את מקסימום המשוב המושבים הם חלק מהשלדה ללא מסגרת נפרדת. הדגם נשען על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור עם בולמים אדפטיביים כאשר חלקי המתלה מיוצרים מטיטניום או בטכנולוגיית הדפסה 3D להשגת איזון אידיאלי בין קשיחות/חוזק למשקל. 

 

מקלארן W1 2024
מקלארן W1.

על הקשר עם הכביש אחראים צמיגי פירלי טרופאו RS, צמיגי סמי-סליקס חוקיים לכביש, כאשר לרוכשים אפשרות לבחור בצמיגי טרפאו R לטובת נהיגה מהירה ובטוחה בכל עונות השנה - אלו כמובן לא צמיגי מדף אלא צמיגים שפותחו במיוחד עבור הדגם. הצמיגים מולבשים על חישוקים מחושלים קלים במיוחד במידות של 265/35R19 מלפנים ו-335/30R20 מאחור. מאחורי החישוקים נמצא מערכת בלימה קרמית עם צלחות בקוטר של 390 מ"מ מלפנים ומאחור המסייעים לדגם לעצור מ-100 קמ"ש במרחק של 29 מטר בלבד. 

 

מקלארן W1 2024
מקלארן W1.

מקלארן השקיעה 350 שעות עבודה במנהרת רוח ועוד 3500 הרצות של סימולציית זרימה (CFD) וכל זה כדי להשיג מקדם גרר נמוך לצד היכולת להשיג כוח הצמדה אדיר של 1000 ק"ג, להזכירכם משקל הדגם עומד על 1,399 ק"ג בלבד. כוח ההצמדה האדיר הזו מודכ גם בזכות המתלים האקטיביים של הדגם המאפשרים במצב RACE להנמיך את המרכב ב-37 מ"מ מלפנים ו-18 מ"מ מאחור, הנמכת המרכב מאפשרת האצה של זרימת האוויר בחלקו התחתון של הרכב וכך להגדיל משמעותית את כוח ההצמדה. 

 

מחירה של המקלארן W1 עומד על 2.1 מיליון דולר ואם לרגע חשבתם לרכוש אחת, אז תדעו שכל 399 היחידות של הדגם כבר נמכרו מראש. 

תגיות: מקלארן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.