לאחר שהציגה את פיג'ו 208 החדשה בחודש פברואר האחרון, פיג'ו החלה בשיווק הסופרמיני החדשה שלה באירופה הכוללת הפעם גם גרסה חשמלית עם טווח נסיעה של 340 ק"מ. את ה-208 החדשה אנחנו צפויים לפגוש בישראל רק בתחילת 2020.
פיג'ו 208 החדשה מבוססת על פלטפומת CMP החדשה של פיג'ו, פלטפורמה שפותחה עבור הרכבים הקטנים יותר בקבוצת PSA ותוכננה כך שתוכל לשאת ביעילות גם מערכת הנעה חשמלית (eCMP). עם אורך של 4,055 מ"מ, רוחב של 1,745 מ"מ, גובה של 1,430 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,540, פיג'ו 208 החדשה בעיקר ארוכה ב-93 מ"מ מהדגם היוצא ונמוכה ממנוע ב-30 מ"מ. בשורה התחתונה, המרווח לנוסעים נותר כמעט ללא כל שינוי אך פיג'ו מבטיחה חווית נסיעה שקטה ונוחה יותר. נפח תא המטען בדגם עומד על 311 ליטר (זהה לדגם הנוכחי) ועם קיפול המושבים מתקבל נפח של 1,106 ליטר (קטן במעט מהדגם הנוכחי).
פיג'ו 208 החדשה ממשיכה את מהפכת העיצוב והאיכות של פיג'ו אשר החלה עם ה-3008 הנוכחי, עם עיצובים של לא מתביישים להיות מוחצנים המציעים המון שיק צרפתי ותא נוסעים בעיצוב ייחודי העוטף את הנהג (3D i-Cockpit) ועושה שימוש בחומרים איכותיים מהמקובל. רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם ברמת הגימור GT Line המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר ופיג'ו כמעט ולא מגבילה את היצע המנועים ביחס לרמת הגימור כך שלקוחות הדגם יוכלו לבחור כמעט בכל שילוב של אבזור+מנוע שירצו, גם עבור הדגם החשמלי - שזכה בנוסף לרמת גימור GT בכירה וייחודית לדגם.
פיג'ו 208 החדשה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
פיג'ו 208 החדשה תשווק אמנם גם בגרסה חשמלית e-208, אך רוב המכירות יהיו של מנועי הבנזין והדיזל המוכרים לנו מדגמי פיג'ו האחרים. היצע המנועים כולל מנוע בנזין אחד 1.2 ליטר ומנוע דיזל אחד 1.5 ליטר, במגוון הספקים, ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו' בדגמים החזקים יותר. מנוע הבסיס, 1.2 ליטר אטמוספרי 75 כ"ס, לא צפוי להגיע הפעם לישראל.
מנועי הבנזין:
1.2L PureTech 100: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 100 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ החל מ-1750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו' EAT8 והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות עם תיבה ידנית או 10.8 שניות עם תיבה אוטומטית, מהירות מרבית של 189 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 18.9-16.4 ק"מ לליטר או 17.8-15.6 ק"מ לליטר בהתאמה - תקן WLTP החדש הלוקח בחשבון גם גודל חישוקים ורמת גימור.
1.2L PureTech 130: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 130 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' EAT8 בלבד והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות, מהירות מרבית של 208 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.8-15.6 ק"מ לליטר - תקן WLTP.
מנועי הדיזל:
1.5L BlueHDi 100: מנוע ארבעה צילינדרים טורבו דיזל בהספק של 100 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.2 שניות, מהירות מרבית של 189 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 25-21.7 ק"מ לליטר - תקן WLTP.
פיג'ו e-208 חשמלית:
הגרסה חשמלית של פיג'ו 208 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5-30.6 קג"מ. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.1 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ"ש. הדגם מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 50kWh המספיקה לטווח נסיעה של כ-340 ק"מ - תקן WLTP. את הסוללה בדגם החשמלי ניתן לטעון גם במטען מהיר בהספק של עד 100kW (עד 80% מקיבולת הסוללה בחצי שעה), עמדת טעינה ביתית ( 32A / 7kWh) מאפשרת טעינה מלאה ב-7 שעות וחצי.
לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה: מצב ספורט שנועד לספק מקסימום ביצועים מבלי להתחשב בצריכת החשמל כולל תוספת למומנט המרבי (30.6 קג"מ), מצב נורמל לנהיגה יום יומית ומצב ECO לקבלת טווח נסיעה מרבי. באמצעות מערכת הבלימה הרגנרטיבית המנצלת את אנרגיית הבלימה לטעינת הסוללה, הנהג יכול לבחור מבין שני מצבי בלימה, Moderate - פעולה כמו ברכב רגיל כך שמערכת הרגנרציה פועלת רק כאשר הנהג לוחץ על דוושת הבלמים (או בירידה), Emphasised - מערכת הרגנרציה פועלת בעוצמה מלאה ומסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה, כך שברוב מצבי הנהיגה, במיוחד בנהיגה בפקקי תנועה לדוגמה, אין צורך להשתמש בדוושת הבלימה - נהיגה באמצעות דוושה אחת.
רוכשי הדגם החשמלי ייהנו מאפליקציה ייעודית למכשיר הסלולרי אשר תאפשר להם לנהל את הטעינה, להפעיל מרחוק את בקרת האקלים ותאפשר לנהג לקבל את כל המידע על סגנון הנהיגה שלו. פיג'ו e-208 החשמלית מצוידת ביותר אבזור סטנדרטי מהדגמים הרגילים וכוללת כמובן תצוגה ייעודית במערכת המולטימדיה ובלוח המחוונים הדיגיטלי, לצד נגיעות עיצוב ייחודית לדגם כגון סמל פיג'ו בגוון כחול, לוגו "e" על קורת C, גוון כחול לגריל הקדמי, עיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים ועוד.
אבזור ובטיחות:
אם את הדגם הנוכחי עוד היה ניתן לקבל עם מראות צד ידניות, פיג'ו 208 החדשה מציבה רף חדש וגבוה של אבזור כבר מרמת הגימור הבסיסית Active, הכוללת מולטימדיה "7 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, דיבורית BT, מראות צד חשמליות מחוממות, מדף ייעודי לסלולרי, מערכת שמע עם 6 רמקולים, התנעה ללא מפתח, חיישני חניה אחוריים, כניסת USB ועוד. הדגם החשמלי ברמת גימור זו מאובזר יותר ומוסיף בקרת אקלים - כולל הפעלה מרחוק, 2 כניסות USB קדמיות (אחת טייפ C) ושתיים אחוריות, בלם יד חשמלי ועוד.
ברמות הגימור הבכירות (GT Line במיוחד) נוכל למצוא בנוסף בקרת אקלים מפוצלת, מראה מרכזית מתכהה, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט, משטח טעינה אלחוטי, 4 כניסות USB (אחת טייפ C), בלם יד חשמלי, תצוגה עילית, מולטימדיה "10, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת LED מלאה, תאורת אווירה LED בשמונה צבעים, חימום למושבים הקדמיים, חלון גג פנורמי, תאורת יום בעיצוב 3 טפרים בפנסים הראשיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מושבי ספורט בריפודי עור משולבים בבד או אלקנטרה, מערכת חניה אוטומטית ועוד.
בתחום הבטיחות, פיג'ו 208 החדשה תשווק כסטנדרט עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת ערנות נהג ומגביל מהירות משולב בזיהוי תמרורים. ברמות הגימור הגבוהות יותר נוכל למצוא בנוסף בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע (פועלת החל מ-30 קמ"ש בדגם ידני), מערכת סיוע לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת ערנות נהג מבוססת מצלמה, ניטור שטח מת אקטיבית (תיקון סטייה) ואור גבוה אוטומטי.
לסיכום, פיג'ו העניקה ל-208 את כל הכלים להפוך לדגם מוביל בשוק האירופי, בעיקר מול הקליאו החדשה של רנו שהובילה את הסגמנט בדור היוצא. בישראל לעומת זאת, ובניגוד לאירופה, סביר להניח כי ה-2008 החדשה, המבוססת על ה-208, תהיה הדגם המשמעותי יותר מבין השניים.