2019 רנו קליאו החדשה
רנו קליאו החדשה.
2019 רנו קליאו החדשה
רנו קליאו החדשה.

הקליאו V החדשה תשווק עם מנועי בנזין ודיזל חדשים, בהספקים של 65-130 כ״ס, והחל משנה הבאה היא תשווק גם עם מערכת הנעה היברידית. הדגם מצויד בשפע של אבזור נוחות, מולטימדיה מתקדמת ושלל מערכות בטיחות מתקדמות.

 

לאחר שחשפה את תא הנוסעים של הדגם ובהמשך את העיצוב החיצוני, רנו חושפת כעת מידע נוסף על הקליאו 2019 החדשה, כולל רשימת המנועים המלאה של הדגם אך עדיין ללא נתוני צריכת דלק או ביצועים, זה יעשה רק לקראת תחילת השיווק של הדגם בהמשך השנה. הקליאו החדשה תשווק בישראל במהלך המחצית השנייה של השנה.

 

רשימת המנועים של הקליאו החדשה כוללת שני מנועי בנזין חדשים, מנוע דיזל חדש ולראשונה בדגם (החל משנת 2020) גם מערכת הנעה היברידית הנקראת E-TECH ברנו. עדכון: לידיעה נוספו נתוני הביצועים וצריכת הדלק עם המנועים השונים.

 

2019 רנו קליאו החדשה
מנועי בנזין ודיזל חדשים ובשנה הבאה דגם היברידי.

מנועי הבנזין:

היצע מנועי הבנזין של הקליאו החדשה כולל מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים חדש, מנוע שהוא למעשה גרסת 3 צילינדרים למנוע ה-1.3 ליטר החדש של רנו-מרצדס. מנוע ה-1.0 ליטר יוצע בשתי גרסאות אטמוספריות, SCe 65 או SCe 75, בהספקים של 65 כ״ס או 75 כ״ס ומומנט מרבי של 9.7 קג״מ.

 

מנוע זה יוצע גם בגרסת טורבו, TCe100, עם הספק מרבי של 100 כ״ס ומומנט מרבי של 16.3 קג״מ. מנוע זה מחליף את מנוע ה-0.9 ליטר טורבו 90 כ״ס של הדגם הנוכחי. גרסת הטורבו משודכת לתיבת 5 הילוכים ידנית או X-TRONIC רציפה. עם תיבת 5 הילוכים ידנית, עם מנוע זה לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 11.8 שניות, מהירות מרבית של 187 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 22.7 ק"מ לליטר. 

 

2019 רנו קליאו החדשה
מנועי בנזיו חדשים ומנוע דיזל עדכני.

מנוע נוסף הוא מנוע 1.3 ליטר טורבו TCe130 GPF עם הספק מרבי של 130 כ״ס ומומנט מרבי של 24.5 קג״מ. מנוע זה מחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו 120 כ״ס של הדגם הנוכחי. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת 7 הילוכים EDC כפולת מצמדים הכוללת מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה. עם מנוע זה לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 9.0 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 19.2 ק"מ לליטר. מנוע זה מצוידת במסנן חלקיקים למנועי בנזין - GPF.

 

2019 רנו קליאו החדשה
מנוע 1.5 ליטר דיזל חדש ונקי יותר.

מנועי הדיזל:

היצע מנועי הדיזל של הדגם מתבסס על מנוע Blue dCi החדש של רנו בנפח של 1.5 ליטר הכולל מערכת סינון חלקיקים מתקדמת SCR. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד בשלב זה והוא יוצע בשתי גרסאות הספק: 85 כ״ס ו-22.4 קג״מ עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 14.7 שניות, מהירות מרבית של 178 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 27.8 ק"מ לליטר. 

 

הגרסה החזקה יותר מציעה 115 כ״ס ו-26.5 קג״מ, עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות, מהירות מרבית של 198 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 27.8 ק"מ לליטר. סביר להניח שבהמשך גרסה זו תשודך גם לתיבת הילוכים EDC. 

 

2019 רנו קליאו החדשה
לראשונה גם בגרסה היברידית.

היברידי:

מערכת ההנעה ההיברידית של הקליאו V, הנקראת  E-TECH, משלבת בין מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי לשני מנועים חשמליים (גנרטור ומנוע נוסף להנעה) ולסוללת ליתיום-יון קטנה בקיבולת של 1.2kWh. לפי רנו, המערכת תאפשר חיסכון של כ-40% בצריכת הדלק לעומת מנוע בנזין עם ביצועים מקבילים וכ-80% מהנסיעה בעיר תתאפשר באמצעות המנוע החשמלי בלבד.

 

2019 רנו קליאו החדשה תא הנוסעים
שפע מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות.

קליאו החדשה - אבזור ובטיחות:

מערכות בטיחות מתקדמות נעדרו מהדור הנוכחי של הדגם, הדור החמישי החדש מצויד כבר בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות - Easy Drive. ברשימת מערכות הבטיחות נוכל למצוא מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת ניטור שטח מת, זיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית בטווח של 0-170 קמ״ש, אור גובה אוטומטי, מצלמת 360 מעלות, מערכת חניה אוטומטית (שליטה על ההגה).

בנוסף נמצא מערכת נהיגה אוטונומית רמה 2 המשלבת את בקרת השיוט האדפטיבית עם מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה (טווח פעולה: 0-160 קמ״ש). כאשר המערכת לא מזהה סימון נתיב ברור, היא תפעיל רק את בקרת השיוט האדפטיבית. המערכת מחייבת את הנהג לשמור את הידיים על גלגל ההגה, במידה והנהג לא נגע בהגה במשך 13 שניות תופעל התראה ולאחר 48 שניות היא תתנתק לחלוטין. מערכת זו תהיה זמינה (כמו בקרת השיוט האדפטיבית) רק בדגם TCe 130 GPF.

 

2019 רנו קליאו החדשה תא הנוסעים
שפע של אבזור מתקדם ושדרוג משמעותי לאיכות החומרים בתא הנוסעים.

העיצוב החיצוני של הקליאו הנוכחית הוא אחת מנקודות החוזקה של הדגם וברנו השכילו לא להרוס את מה שעובד ורק ליטשו את עיצוב הדגם עם שפת העיצוב העדכנית של המותג, במיוחד פנסי החזית החדשים. לראשונה, רנו תשווק עם הקליאו גם עם חבילת R.S. Line המעניקה לדגם מראה ספורטיבי עוד יותר בהשראת דגמי הספורט של רנו.

 

העיצוב החיצוני אולי רק אבולוציוני אך הקליאו V היא מכונית חדשה לחלוטין המבוססת על פלטפורמת CMF-B המודולרית של רנו-ניסאן בגרסתה לרכבים קטנים. לקליאו החדשה אורך של 4,050 מ״מ, רוחב של 1,798 מ״מ, גובה של 1,440 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,583 מ״מ, כלומר בעיקר רחבה משמעותית, ב-66 מ״מ, מהדגם הנוכחי. ברנו מציינים שיפור של 26 מ״מ במרווח הברכיים במושב האחורי. נפח תא המטען בדגם גדל משמעותית מ-300 ליטר לעד 391 ליטר (330 ליטר כאשר מדף רצפת תא המטען במיקום עליון). נפח תא המטען בדיזל קצת קטן יותר ועומד על 366 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1069 ליטר.

 

רנו קליאו משטח טעינה אלחוטי
משטח טעינה אלחוטי.

תא הנוסעים החדש מציג שיפור משמעותי באיכות החומרים, נקודת חולשה של הדגם הנוכחי, כאשר חלקו העליון של תא הנוסעים מורכב כולו מחומרים רכים למגע. במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של רנו, EASY LINK, אשר תוצע בגדלים של ״7 או ״9.3 עם הרחבה לאנדוריאד אוטו ואפל קאר-פליי בכל המערכות. המערכת כוללת עדכונים אוטומטיים והתפעול הוא בדיוק כמו במכשיר הסלולרי שלכם, כולל אפשרות לסידור האפליקציות בין העמודים השונים של מסך הבית.

לוח המחוונים הדיגיטלי של הדגם יוצע בשני גדלים, ״7 כסטנדרט או ״10 בדגמים המצוידים במולטימדיה ״9.3. בנוסף נמצא גלגל הגה חדש (שליטה על השמע עדיין מאחורי ההגה), 2 כניסות USB קדמיות לצד משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold ועוד.

 

2019 רנו קליאו החדשה
רנו העמידה סופרמיני מרשימה שתוכל לשמור על מעמדו של הדגם בסגמנט.

הקליאו IV הנוכחית הייתה בשנים האחרונות הסופרמיני הנמכרת ביותר באירופה ונדמה שברנו עשו כל מה שצריך לעשות בכדי לשמור אותה ככזו גם בדור החמישי, עם עיצוב צעיר ומוצלח, תא נוסעים איכותי משמעותית המאובזר בשפע של טכנולוגיה, רשימת מנועים חדשה ומרשימה כולל גרסה היברידית ומגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, שחלקן מעבר למקובל בסגמנט.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.