כארבעה חודשים לאחר שחשפה את ה-208 החדשה, פיג'ו חושפת כעת את פיג'ו 2008 החדשה, דור שני לקרוסאובר העירוני של פיג'ו המתחרה מול סיאט ארונה, קיה סטוניק ועוד.
אם העיצוב החיצוני היה אחת מנקודות החולשה של ה-2008 הנוכחית, שנראתה יותר כמו האצ'בק מוגבהת, הפעם העיצוב יהווה את נקודת החוזקה של הדגם שכן פיג'ו העניקה ל-2008 החדשה עיצוב מוחצן ומוצלח במיוחד, עיצוב המשלב את שפת העיצוב של ה-208 החדשה, במיוחד בעיצוב החזית, יחד עם קווי העיצוב של ה-3008, במיוחד מאחור.
כדגם המבוסס על ה-208 החדשה, לא תופתעו לגלות שעיצוב תא הנוסעים החדש של ה-2008 זהה למה שפגשנו כבר ב-208 עם עיצוב הממשיך את פילוסופיית העיצוב 3D i-Cockpit של פיג'ו עם דשברוד בשני מפלסים, מפלס עליון מכיל לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה "10 חדשה (ברמת הגימור הבכירה), היוצר תחושת מרחב תלת ממדי מעניין בתא הנוסעים. בקונסולה המרכזית נוכל למצוא שני שקעי USB, אחת רגיל ואחד מסוג טייפ C, משטח טעינה אלחוטי ומעמד ייחודי למכשיר הסלולרי.
את פיג'ו 2008 החדשה, המבוסס על פלטפורמת CMP, ישרתו אותם מנועים שהוצגו עם ה-208 החדשה, כולל גרסה חשמלית מלאה e-2008. היצע מנועי הבנזין בדגם כולל:
מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 100 כ"ס ו-20.9 קג"מ עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 12.0 שניות, מהירות מרבית של 183 קמ"ש ולצריכת דלק משולבת של 18.4 ק"מ לליטר.
1.2 ליטר טורבו בגרסת 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ עם אופציה לתיבת 8 הילוכים אוטו'. לדגם זה (אוטו') נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות, מהירות מרבית של 199 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר. בשלב מאוחר יותר, הדגם ישווק עם גרסה חדשה למנוע ה-1.2 טורבו, בהספק מרבי של 155 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ, עם תיבת 8 הילוכים אוטו'. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות, מהירות מרבית של 206 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 15.2 ק"מ לליטר.
בגזרת הדיזל נמצא את מנוע ה-1.5 ליטר BlueHDi המוכר משאר דגמי פיג'ו. המנוע ישווק בגרסת 100 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית או 130 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטו'. נתון התאוצה עומד על 11.8 שניות ו-10.1 שניות ונתון צריכת הדלק על 22.2 ק"מ לליטר ו-21.4 ק"מ לליטר, בהתאמה. בהמשך הדגם ישווק עם מנוע זה גם בגרסת ה-130 כ"ס.
כאומר, פיג'ו 2008 החדשה תשווק גם בדגם חשמלי מלא, e-2008, יחידת הנעה המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג״מ וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 50kWh. בתקן WLTP, זה מספיק לטווח נסיעה של 310 ק"מ, זאת לעומת 340 ק"מ בפיג'ו e-208 המצוידת ביחידת הנעה חשמלית זהה.
פיג'ו 2008 החדשה גדולה יותר מהדגם היוצא. עם אורך של 4,300 מ"מ, רוחב של 1,770 מ"מ, גובה של 1,550 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,610 מ"מ מדובר בתוספת של כ-150 מ"מ לאורך, 30 מ"מ לרוחב ו-72 מ"מ משמעותיים לבסיס הגלגלים לעומת הדגם היוצא. נח תא המטען עומד כעת על 405 ליטר יחד עם 29 ליטר נוספים בתא מתחת לרצפת תא המטען.
כמו ב-208 החדשה, גם בפיג'ו 2008 החדשה אנחנו פוגשים שפע של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי, מגביל מהירות משולב במערכת זיהוי התמרורים, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, תצוגה עילית ועוד.