לאחר שחשפה בחודש שעבר את האיוניק 6, שתגיע אלינו רק בשנה הבאה, יונדאי פותחת את פנקס ההזמנות המוקדמות לדגם בשוק הבית הקוריאני כך שאנחנו נחשפים לראשונה אל התמחור של הדגם. לא שזה אומר משהו לגבי מחירי הדגם בשוק המקומי שלנו, אך זה מאפשר לנו לקבל מושג בהשוואה לתמחור של האיוניק 5.
מחיר הבסיס לאיוניק 6 עם סוללת 53kWh בשוק הדרום קוריאני עומד על 126,100 שקל וממחיר הבסיס לדגם הטווח הארוך עם סוללת 77.4kWh עומד על 133,700 שקל, לעומת המחיר המקומי של האיוניק 5 מדובר בתוספת של בין 2% לעד 4% לעומת האיוניק 5 כך שלא מדובר בתוספת משמעותית למחיר ובכל מקרה יש ניואנסים שונים בין הדגמים בכל הקשור לעיצוב, גימור ואבזור.
אז המחיר לא יהיה שונה מהותית מזה של האיוניק 5 ולמעשה השאלה המעניינת יותר היא האם נזכה לפגוש בישראל את האיוניק 6 הבסיסית, זו עם סוללה בקיבולת של 53kWh ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 151 כ"ס? עם עליית המס בשנה הבאה והפחתת גובה הטבת המס לרכב חשמלי (מ-75,000 ₪ ל-60,000 ₪) מכונית כזו יכולה להיות מציאה חשמלית שמאוד חסרה כיום בשוק הישראלי. מנוע חשמלי בהספק של 151 כ"ס על משקל של 1,800 ק"ג לא ידביק את הגב למושב אך אין שום דבר רע ברכב חשמלי עם ביצועים הדומים לזו של משפחה בנזין מודרנית, רק עם היתרונות של השקט, הפעולה החלקה והמומנט המיידי של רכב חשמלי. לזה תוסיפו רכב איכותי ומרווח מאוד ברמה של מכונית סאלון וקיבלתם מכונית שרבים מאוד יהיו מרוצים ממנה.
יונדאי אמנם לא פרסמה את טווח הנסיעה של הדגם בתקן WLTP, אך בתקן הקוריאני שהוא מחמיר ומציאותי יותר לדגם זה טווח נסיעה משולב של 367 ק"מ (403 ק"מ בעיר ו-303 ק"מ מחוץ לעיר) כך שמדובר בטווח העונה על הצרכים של מרבית הנהגים בישראל ועם הטעינה האולטרה מהירה של יונדאי (עד 350kW) טעינה בדרך היא עניין קצר. תיאורטית בשלב זה שכן אין עדיין מטענים כאלו בשוק הישראלי אך גם עם מטען של 150kW מדובר בזמן טעינה קצר יחסית התואם הפסקה למתיחת איברים בנסיעות ארוכות.
אם כבר בנושא טווח עסקינן, לפי התקן הקוריאני לדגם 77.4kWh הנעה אחורית (229 כ"ס) טווח נסיעה משולב של 524 ק"מ, זאת לעומת 610 ק"מ בתקן WLTP כך שאתם יכולים להבין עד כמה מחמיר, ומציאותי יותר, התקן הקוריאני. לדגם ההנעה הכפולה (325 כ"ס) טווח נסיעה של 484 ק"מ בתקן הקוריאני וכל הנתונים הם עם חישוקי "18 כאשר ניתן לקבל את הדגם גם עם חישוקי "20 הפוגעים משמעותית בטווח הנסיעה. בהשוואה לטסלה מודל 3 RWD הבסיסית, בתקן הקוריאני לדגם טווח נסיעה של 403 ק"מ זאת לעומת 491 ק"מ בתקן WLTP המקובל אצלינו.
את כל שאר הפרטים על האיוניק 6 תוכלו לקרוא בקישור.