יונדאי מסירה את הלוט מעל האיוניק 5N, גרסת הביצועים החשמלית של האיוניק 5 והמכונית החשמלית הראשונה שפותחה תחת חטיבת N, ראשונה אך בהחלט לא אחרונה שכן חטיבת N מתכננת להשיק גם דגם ביצועים חשמלי ייחודי לחטיבה.
אם חשבנו שהאיוניק 5N תעשה שימוש באותה יחידת ההנעה של קיה EV6 GT, לה 577 כ"ס, אז טעינו לחשוב כך שכן לאיוניק 5 מערכת הנעה חשמלית שונה וחזקה יותר. עם שני מנועים חשמליים, קדמי 226 כ"ס ואחורי 383 כ"ס, לאיוניק 5N הספק כולל של 609 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ וכל זה נכון אם עדיין לא לחצתם על כפתור NGB - N Grin Boost שכמו בדגמי הבנזין של החברה מייצר בוסט רגעי (כאן למשך 10 שניות) שמעלה את ההספק המרבי ל-650 כ"ס ואת המומנט המרבי ל-78.5 קג"מ.
על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות או 3.4 שניות, בהתאמה, ומהירות מרבית של 258 קמ"ש. הדגם מצויד בסוללה שונה בקיבולת גדולה יותר של 84kWh לעומת עד 77.4kWh בדגמי האיוניק 5 הרגילים. בשלב זה יונדאי עדיין לא חושפת את טווח הנסיעה של הדגם אך כמו בשאר דגמי האיוניק 5 גם האיוניק 5N עושה שימוש בארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW.
בניגוד לדגמים כגון קיה EV6 GT או טסלה מודל Y פרפורמנס, האיוניק 5N היא רכב ביצועים אמיתי, כלומר כזה שיודע לנסוע מהר לא רק בקו ישר וגם לעשות זאת בחדווה מופגנת ובעומס מתמשך. שלדת E-GMP של הדגם, לדוגמה, זכתה למגוון רחב של חיזוקים עם תוספת של 42 נקודות ריתוך ו-2.1 מטר של דבק מרכב לטובת הגדלת ההתנגדות לפיתול של השלדה.
הותקנה מערכת היגוי מחוזקת ומשופרת המציעה יחס היגוי מהיר יותר ומשוב משופר לנהג, הותקנה מערכת בלימה רגנרטיבית חדשה N Brake Regen עם עוצמת בלימה חזקה יותר משמעותית של עד 0.6G לעומת 0.3G בגרסאות הרגילות של הדגם - נתון יוצא דופן שהושג גם בזכות העבודה שהדגם עושה שימוש בארכיטקטורת 800V. לצד זה הותקנה מערכת בלימה משופרת עם קליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, צלחות בלימה גדולות יותר (400 מ"מ לעומת 350 מ"מ) ותעלות קירור מיוחדות מובילות אוויר קר מחזית הדגם אל צלחות הבלימה. למרות שמדובר בצלחות בלימה גדולות יותר, בזכות שימוש בתרכובות מיוחדות הן למעשה קלות יותר מאלו של הדגמים הרגילים.
מה עוד? יש עוד הרבה כמו בולמים אדפטיביים עם קפיצים קשיחים יותר והנמכת מרכב של 20 מ"מ, בקרת יצירה מהמקום N Launch Control, אפשרות לנהג לבחור מבין 11 מצבי חלוקה של הכוח בין הציר הקדמי לאחורי (באחוזים), דיפרנציאל אלקטרונית e-LSD מוגבל החלקה לשליטה על הכוח בין הגלגלים מאחור, חישוקי "21 מחושלים וקלים, בעיצוב ייחודי, עליהם מולבשים צמיגי פירלי P-Zero בתכנון ייעודי לדגם ובמידה של 275/35, כיול ייחודי למערכת בקרת היציבות כולל מצב דריפט, שימוש במערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת העברת משקל אוטומטית בעת הפניית ההגה ועוד.
בכדי לשאפשר לדגם לשמור על רמה גבוהה של ביצועים גם בעומס מלא וממושך, כל מערכות הקירור בדגם שודרגו, בין או זו של הסוללה או של המנועים. בנוסף לכך, הנהג יכול להפעיל שני מצבים בכדי להביא את הסוללה לטמפרטורה אופטימלית, מצב דראג לטובת מקסימום בוסט של כוח במרוצי תאוצה קצרים ומצב מסלול בו מערכת הקירור פועלת במספר מצבים כגון מצב דירוג לקביעת זמן ההקפה המהיר יותר או מצב סיבולת בו ישנה הפחתה מסוימת של הכוח לטובת השגת מספר הקפות רב יותר.
האיוניק 5N מציגה עיצוב אגרסיבי וספורטיבי יותר, עם הצבע הכחול הרשמי של חטיבת N, ובתי הגלגלים הרחבים יותר אמורים לרמוז לכם כי הדגם זכה להרחבה של מספק הסרנים מלפנים ומאחור. האווירה הספורטיבית הזו ממשיכה אל חלל תא הנוסעים עם מושבי ספורט אוחזים בריפוד עור משולב באלקנטרה ובכדי לשפר את התמיכה בגוף של הנהג, יונדאי תכננה מחדש את הקונסולה המרכזית כך שכעת היא צמודה לדשבורד ומקובת לרצפה בכדי לספק תמיכה לברכיים של הנהג, עם ריפוד רך לטובת הנוחות.
הנהג יניח את ידיו על גלגל הגה ספורטיבי הכולל מספר כפתורים ייעודיים לשליטה מהירה על מערכות הנהיגה הדינמיות ובשני המסכים שמולו הוא ימצא תוצגה ייחודית לדגם עם תצוגה עשירה של נתוני ביצועים שונים. אם תרצו, תוכלו להשמיע דרך מערכת השמע של הדגם סאונד מלאוכתי של מנוע בנזין או מטוס סילון, המשתנה בהתאם למידת התאוצה.