אחת המעלות של מנכ"ל מוכשר זה לדעת מתי הרגע לעצור את הכל, לחתוך הפסדים ולצאת לדרך חדשה. זה בדיוק מה שעשה אמש המנכ"ל החדש יחסית של קבוצת JLR (יגואר ולנד רובר) טרי בולור שהתמנה לתפקיד לפני כחצי שנה וכעת פורס את התכנית האסטרטגית שלו (Reimagine) עבור הקבוצה שעיקרה, מעבר מלא להנעה חשמלית בלבד של מותג יגואר עד לשנת 2025 והשקת גרסאות חשמליות לכל דגמי לנד רובר עד שנת 2030.
במסגרת המעבר להנעה חשמלית בלבד של מותג יגואר, המנכ"ל ביטל את השקת יגואר XJ החדשה, לחלוטין, רגע לפני שהדגם היה אמור להיות מוצג בבכורה עולמית והיה אמור לכלול גם גרסה חשמלית מלאה. עד לשנת 2026 מותג לנד רובר יציג שישה דגמים חשמליים כאשר הדגם הראשון יוצג בשנת 2024.
בכדי לתמוך בכל השינויים האלו, הקבוצה תפתח שתי פלטפורמות חדשות עבור מותג לנד רובר ואחת חדשה נוספת עבור דגמי יגואר שכאמור, זו תהיה פלטפורמה לרכבים חשמליים בלבד מבוססי סוללות (BEV). פלטפורמת MLA שתוצג בהמשך היא פלטפורמה מודולרית למנועים בהתקנה אורכית אשר תשמש את דגמי לנד רובר כפלטפורמה שתוכל לשאת ביעילות מנועי בעירה פנימית ומערכת הנעה חשמלית, כלומר כזו שתאפשר את מיקום הסוללה ברצפת המרכב. פלטפורמה נוספת עבור לנד רובר היא פלטפורמת EMA המודולרית המיועדת מראש עבור דגמים חשמליים אך תוכל לתמוך גם ביחידות הנעה מסוג פלאג-אין.
בקבוצת JLR צופים כי עד לסוף העשור הנוכחי 60% מהמכירות של דגמי לנד רובר יהיו דגמים חשמליים מלאים. המנכ"ל רמז כי בעתיד למותג לנד רובר יהיו פחות דגמים וההתמקדות תהיה בדגמים הפופולריים יותר של המותג, זה אומר כנראה שדגם כמו הדיסקברי ספורט לדוגמה כבר לא ישווק עד לסוף העשור. בנוסף, הקבוצה מתכננת להפסיק לשווק מנועי דיזל עד לשנת 2026.
לצד ההשקעה בדגמים מבוססי סוללות, יגואר נכנסת גם לפיתוח רכבים חשמליים על בסיס תא דלק מימני ולקראת סוף השנה הנוכחית את תשיק רכב ניסוי עם הנעה כזו.
אם אתם חושבים שרכבי יגואר יקרים כיום, לפי התוכנית האסטרטגית הם יהיו יקרים עוד יותר שכן הקבוצה מתכננת למצב את יגואר בצד הגבוה יותר של שוק הפרימיום, במילים אחרות זה אומר שהקבוצה מוותרת על תחרות ישירה מול מרצדס או אודי לדוגמה, לפחות בצד העממי יותר עם דגמים כמו יגואר XE, ותנסה להתחרות בצד היוקרתי עוד יותר של שוק הרכב.