זו הייתה שנה גרועה מאוד למניה של טסלה שצללה השנה ב-69% כך שערך החברה בבורסה נחתך בסכום דמיוני של כ-700 מיליארד דולר משווי החברה בבורסה, אך בכל הקשור לייצור ומכירה של רכבים חשמליים זו הייתה שנה מצוינת לחברה במסגרתה היא מסרה 1,313,851 מיליון רכבים חשמליים המהווים גידול משמעותי של 40% לעומת שנת 2021.
ברבעון האחרון של 2022 טסלה מסרה 405,278 רכבים, 388,131 מדגמי מודל 3/Y ומספר של 17,147 יחידות מדגמי מודל X/S. מדובר ברבעון שיא של מסירות אך גם כזה שמסביר מדוע טסלה יצאה במבצעי מכירות אגרסיביים בחודש דצמבר האחרון שכן תחזית המסירות של האנליסטים בוול סטריט עמדה על כ-430,000 רכבים ובשוק המניות, אם אתה לא עומד בתחזיות את סופג ירידה בערך המניה.
טסלה מסירות רכב חדש 2022 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Q1 | Q2 | Q3 | Q4 | TOTAL 2022 | |
מודל X/S | 14,724 | 16,162 | 18,672 | 17,147 | 66,705 |
מודל 3/Y | 295,324 | 238,533 | 325,158 | 388,131 | 1,247,146 |
סה"כ | 310,048 | 254,695 | 343,830 | 405,278 | 1,313,851 |
טסלה השיקה השנה את המשאית החשמלית שלה, הסמי-טראק, מדובר בשוק חשוב אך גם קטן יחסית, הרכב שכן אמור היה לשנות את התמונה באופן משמעותי הוא הסייבר טראק, אך בשלב זה אף אחד לא יודע מתי הדגם ייכנס בפועל לייצור וזה עוד משהו שכנראה גרם לירידה במניה של טסלה שכן החברה פשוט לא מצליחה לעמוד בהבטחות שלה, לא רק באיחור משמעותי במועד הייצור של הסמי-טראק או הסייבר טראק, אלא גם בכל הקשור למערכת הנהיגה האוטונומית טסלה FSD שלמרות כל ההבטחות, עדיין לא הגיע לבשלות.