לפי האתר של טסלה ישראל, דגמי 2022 של מודל 3 SR הבסיסית, מועד אספקה מרץ 2022, יהיו טווח נסיעה גדול יותר של 491 ק"מ לעומת 448 ק"מ אך גם בעלי ביצועים פחות זריזים עם נתון תאוצה של 0-100 קמ"ש ב-6.1 שניות לעומת 5.6 בדגמים ששווקו עד עתה (עד מועד אספקה נובמבר). עדכון: מספר שעות לאחר פרסום הידיעה טסלה העלתה את מחיר דגם הבסיס המעודכן ב-5,000 ₪ לפני מס כך שמחיר המודל 3 המעודכנת לאחר מס עומד כעת על 201,332 ₪, התייקרות משמעותית של 8,873 ₪.
כאשר טסלה השיקה לראשונה בישראל את המודל 3 SR הדגם היה מצויד בסוללות ליתיום-יון שאפשרו לדגם טווח נסיעה של 448 ק"מ והמנוע החשמלי האחורי בהספק של 283 כ"ס אפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות. דגמים אלו הגיעו לישראל מייצור אמריקאי.
קצת לאחר מכן, טסלה החלה לשווק בישראל את המודל 3 SR המעודכנת מייצור סיני ובדגמים אלו סוללות הליתיום-יון הוחלפו בסוללות LFP - LiFePO4. לסוללות אלו יש מספר יתרונות אך גם חיסרון ברור של צפיפות אנרגטית נמוכה יותר ולכן משקל הדגם עלה ב-125 ק"ג. בכדי לפצות על תוספת המשקל טסלה עדכנה, בתוכנה, את ההספק המרבי של המנוע בדגם מ-283 כ"ס ל-323 כ"ס כך שהביצועים או הטווח בדגם נותרו ללא שינוי.
כעת, טסלה מבצעת שינוי נוסף במודל 3 הבסיסית כך שלדגם טווח נסיעה משופר של 491 ק"מ לעומת 448 ק"מ, מה שכן נפגע הוא הביצועים בדגם העומדים על 0-100 קמ"ש ב-6.1 שניות, המהירות המרבית נותרה כבעבר על 225 קמ"ש.
טסלה, כרגיל, לא מעדכנת מה השינויים שבוצעו בדגם אך ניתן להניח כי היא פשוט הגדילה את קיבולת הסוללה שבדגם (השמועות ברשת מדברות על 60kWh במקום 55kwH), מה שמסביר את הירידה בביצועים בשל תוספת המשקל וכמובן שאת תוספת טווח הנסיעה ב-43 ק"מ. בתקן האמריקאי EPA, דרך אגב, השינוי הוא רק 16 ק"מ בלבד כך שיתכן כי מדובר בעדכון תכונה בלבד. נהיה חכמים יותר כאשר הדגם ישווק בישראל ואז נוכל לדעת האם משקל הדגם השתנה ואז זה אומר שקיבולת הסוללה גדלה ואם לא, אז הכל זה רק עדכון תכונה.
זה לא השינוי היחיד שטסלה ביצעה בדגמי 2022 של המודל 3, דגם הטווח הארוך מודל 3 LR עודכן לאחרונה והוא מציג טווח נסיעה של 614 ק"מ לעומת 580 ק"מ בעבר. בנוסף ובכדי לעודד אנשים לרכוש את מערכת Auto Pilot המורחבת, טסלה חילקה את מה שהיה עד לאחרונה FSD לשתי תוספות: חלקית, הנקראת Enhanced Autopilot ומוסיפה ניווט עם Autopilot, מעבר נתיב אוטומטי ומערכת חנייה אוטומטית. עלות התוספת, לפני מס, 19,000 ₪ (לאחר מס 33,716 ₪). במחיר הזה, מדובר בתוספת יקרה מאוד ודי מיותרת. המחיר של מערכת FSD המלאה נותר ללא שינוי על 37,500 ₪ לפני מס.
דרך אגב, במסגרת טסלה שינתה את שם הדגם מ- מודל 3 SR (או בשמו המלא SR Plus) לפשוט מודל 3 בלי כל תוספת. סביר להניח כי במרבית השיחות השם של הדגם פשוט יהיה מודל 3 RWD - מודל 3 הנעה אחורית שכן שאר גרסאות הדגם מצוידות בהנעה כפולה.