מאז שהחל השיווק של טסלה בישראל במרץ אשתקד, טסלה אפשרה ללקוחות המותג להטעין בעמדות הטעינה המהירות שלה (Supercharger) ללא כל עלות. כעת טסלה מודיעה ללקוחות המותג שהחל מה-25 במאי 2022 היא תחל לחייב על השימוש בעמדות הטעינה המהירות, אך בשלב זה טסלה עדיין לא מציינת מה עלות הטעינה לכל קוט"ש, בחברות טעינה אחרות המחיר לטעינה מהירה עומד על החל מ-75 אגרות עד ל-2 שקלים.
כל לקוחות טסלה שניגשו להטעין את הרכב שלהם בעמדות המהירות גילו תופעה ישראלית לא נעימה, בעלי טסלה שסתם החנו את הרכב שלהם בעמדה כאשר הרכב כלל לא בטעינה, אחרים שכן הטעינו את הרכב אך לא שיחררו את הטעינה גם לאחר שזו מזמן הסתיימה וכמובן, גם חנייה של בעלי רכבי בעירה פנימית שפשוט חנו בעמדה למרות שלא קשה להבחין כי זו חנייה ייעודית לטעינת רכב חשמלי.
נגד הבעיה האחרונה נדרשת התערבות של הרשות המקומית בכדי שפקחי חנייה יוכלו לקנוס רכבים כאלו, עבור השאר לטסלה יש פתרון שטסלה מכנה אותו "עמלת אי פעילות". על כל דקה בה הרכב נשאר בעמדה לאחר סיום הטעינה בעל הרכב יחויב בעל הרכב בעמלת אי פעילות שהיא גבוהה יותר כמובן מעלות הטעינה עצמה. העמלה חלה במידה והתפוסה בעמדות היא מעל ל-50% ולאחר חמש דקות מהרגע שהטעינה הושלמה.
התשלום יתבצע כמובן באופן אוטומטי לחלוטין ותעריף הטעינה משתנה לפי מיקום ושעת הטעינה. לטסלה יש כיום 8 תחנות טעינה פעילות מאילת ועד לקריית שמונה כאשר בכל תחנה יש בין 4 עד 8 עמדות (54 סה"כ כיום) וסביר להניח כי בהתאם לדרישה יתווספו בעתיד עוד עמדות באותן תחנות. מרבית עמדות הטעינה הן בהספק של 250kW, חלקן הקטן בהספק של 150kW. עד לסוף השנה טסלה מתכננת להשלים את הקמתן של עד שש תחנות טעינה.
באירופה טסלה החלה לאחרונה לאפשר לרכבים חשמליים של יצרנים אחרים לעשות שימוש בעמדות הטעינה שלה, הניסוי הזה שהחל אשתקד הוכתר כמוצלח כך שכנראה שזו רק שאלה של זמן עד שגם עמדות הטעינה של טסלה בישראל ישרתו רכבים חשמליים של יצרנים אחרים.
עדכון: טסלה תגבה על טעינה מהירה סכום 1.25 ₪ על כל קוט"ש (kW) ולצד זה היא מוסיפה כאמור קנסות על חוסר פעילות לאחר השלמת הטעינה. אם 5 דקות לאחר סיום הטעינה לא תגיעו לפנות את הרכב תשלמו סכום של 2.0 ₪ על כל דקה מעבר, במידה והתפוסה בתחנה עומדת על 50%. אם התפוסה בתחנה עומדת על 100% הסכום הזה יוכפל ל- 4.0 ₪ לדקה, כלומר "שעת חנייה" בעמדת טעינה יכולה לעלות לכם סכום לא מבוטל של 240 ₪. החשיבות העיקרית בגבייה על טעינה היא שכעת יעשו בעמדות את השימוש לו הם נועדו, טעינה מהירה כאשר באמת צריך את זה ולא כי זה בחינם כך שהתפוסה בעמדות צפויה לרדת משמעותית לעומת התקופה בה הטעינה הייתה בחינם, במיוחד בעמדות במרכזי קניות.