הסייברטראק, הטנדר החשמלי של טסלה, שנחשף כקונספט בנובמבר 2019 והיה אמור להגיע ללקוחות הראשונים עוד השנה, כבר לא יספיק להגיע לפס הייצור השנה בשל מגוון סיבות. כך גם המקרה עם הסמי-טראק, המשאית הכבדה של טסלה שהייצור שלה נדחה לאי שם בשנת 2022.
את המידע הזה טסלה חשפה במסגרת הדיווח למשקיעים בסיכום הרבעון השני של 2021, שהיה רבעון שיא של החברה עם רווח של מעל למיליארד דולר.
הסיבות לדחייה הן רבות, העיקרית שבהן הוא הרצון של החברה להתמקד במודל Y שעדיין לא הגיע לקיבולת ייצור מלאה בשל עיכובים בפתיחת פסי הייצור החדשים בגרמניה וארה"ב. סיבה משמעותית נוספת היא המשך המחסור הגלובלי בשבבים ובטסלה לא רוצים להתחיל בייצור של דגם חדש כל עוד הבעיה הזו לא נפתרה עבור דגמי הליבה החשובים יותר של החברה. סיבה נוספת וחשובה לא פחות היא כושר ייצור מוגבל כרגע של סוללות ובעיות בשרשרת האספקה של חומרי הגלם, כמו כל שאר העולם גם טסלה סובלת מכך שהביקוש להובלה, בין אם יבשתית, אווירית או ימית, עולה משמעותית על ההיצע.
מהנדסי החברה ציינו כי בשלב זה הסייברטראק נמצאת רק בשלב אלפא, השלב בו מתכננים את הפלטפורמה של הדגם אשר תתבסס על היציקות המרכיבות את הפלטפורמה של המודל Y ואלו כאמור, עדיין לא מוכנים לשימוש בשל העיכוב בפתיחת פסי הייצור החדשים בגרמניה וארה"ב.
אילון מאסק ציין שנושא זמינות הסוללות לרכבי החברה ישתפר משמעותית בשנה הבאה, זה יקרה כמובן כאשר טסלה תחל לייצר את סוללות ה-4680 החדשות שלה, המודל Y בייצור אירופאי צפויה להיות המכונית הראשונה של טסלה בישראל שתעשה שימוש בסוללות האלו.