טויוטה חושפת את הדור החמישי לרכב השטח הבינוני שלה, ה-4 ראנר, עם עיצוב מודרני אך קשוח, מנוע 4.0 ליטר עם 270 כ"ס ולישראל, הוא לא יגיע.
טויוטה חשפה היום (ראשון) את ה-4 ראנר (4Runner) החדש לשנת 2013, דור חמישי לרכב השטח הבינוני של טויוטה הנשאר נאמן למקור ולא התרכך עם השנים, המציע יכולת שטח גבוהה יחד עם תא נוסעים מאובזר ומודרני לכאלו שרוצים שטח של ממש מבלי לוותר על מזגן, מערכת שמע טובה כניסת USB וכו'. ה-4 ראנר שווק בעבר גם כאן בישראל, בעידן ימי הזוהר של רכבי השטח, אך עם המעבר לרכבי קרוסאובר רכים, הופסק השיווק של הדגם בישראל וכיום הוא משווק בעיקר בארה"ב ובמדינות המפרץ.
נאמן למקור, זה אומר שה-4 ראנר החדש לא רק ששומר על העיצוב המרובע של רכב שטח/פנאי קשוח המאפשר שדה ראיה רחב החשוב במיוחד בנהיגת שטח, אלא עדיין עושה שימוש בשלדת סולם גמישה המאפשרת יכולות גבוהות יותר בתנאי שטח קשים. ומבין רכבי השטח "המפנקים" שלא עולים מאות אלפי דולרים, הוא מבין היחידים שנשארו נאמנים לתצורה הזו.
ה-4 ראנר החדש מוצע במספר רמות אבזורכשאר כל רמת אבזור מעלה גם את יכולת השטח או הכביש של הדגם. בכל הדגמים מוצעת כסטנדרט עם מערכת הנעה כפולה עם מספר מצבי פעולה: 2X4 בלבד לתנועה בכביש, 4X4 לפי דרישה, גם כן בעיקר לכביש במיוחד לימים חורפיים/גשומים בהם האחיזה גבולית ו-4X4 קבוע עם נעילת דיפרנציאל מרכזית.
את הכוח אל הגלגלים, מספק מנוע אחד בלבד בהיצע (בארה"ב, בשווקים אחרים יוצעו עוד מנועים): מנוע V6 בנפח 4.0 ליטר בהספק מרבי של 270 כ"ס ומומנט מרבי של 38.4 קג"מ המשודך כסטנדרט לתיבת 5 הילוכים אוטו' (ECT-i ) כולל תיבת העברה-"הילוך כוח". צריכת דלק? לא שואלים שאלות גסות אך אם כבר שאלתם: כ-7 ק"מ לליטר בעיר ו-9.8 ק"מ לליטר בינעירוני.
ה-4 ראנר מצויד במערך מתלים מתקדם של עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור עם בולמים מבוססי גז. בכל רמות האבזור מערכת ההנעה הכפולה נעזרת במערכת בקרת משיכה מתקדמת (A-TRAC ) השולחת את הכוח אל הגלגל בעל רמת האחיזה הגובהה ביותר. ברמת הגימור הגובהה ביותר, מוצעת מערכת X-REAS – מערכת בולמים אדפטיבית.חלק מהדגמים מצוידים בבורר מצבי שטח המתאים את פעולת המערכות השונות לפי בחירת הנהג בהתאם לשטח.
דגם הטרייל הוא "הקשוח" מכולם ומוצע עם מערכת KDSS המנתקת את המוטות המייצבים בזמן תנועה בשטח ומשפרת את מהלך המתלים. דגם זה מצויד בנוסף במערכת CRAWL לזליחה בשטחים קשים או מעלות תלולים. המערכת שלוטת הן על המנוע והן על הבלמים ומאפשר לנהג להתרכז רק בניווט הרכב.
תא הנוסעים שומר על מראה של רכב שאמור לבלות חלק ניכר מזמנו בשטח, אך כאמור זאת מבלי לוותר על כל הפינוקים שניתן למצוא ברכב מודרני ומאובזר. כך ניתן למצוא לוח מחוונים אופטיטרון חדש ומודרני למראה, מערכת מולטימדיה מרכזית עם אופציה למערכת שמע של JBL עם 15 רמקולים ומערכת הפעלה המאפשרת הורדת אפליקציות פופולריות, תפעול קולי למערכת השונות ועוד. בהחלט פתרון למפונקי שטח.