פולקסווגן טיירון החדש נחשף לראשונה במסמכים של המשרד לרישום רכב חדש בשוק הסיני, בעבר דגם זה לא היה מעניין אותנו שכן מדובר בדגם ייעודי לשוק הסיני בלבד אך הדור השני והחדש של הדגם לעומת זאת הוא דגם גלובלי שבאירופה יהווה את התחליף לטיגואן אולספייס 7 מושבים ובארה"ב יהווה את התחליף לטיגואן הרגיל עם 5 מושבים בלבד.
פולקסווגן טיירון החדש (טיירון L בסין) אורך של 4,684 מ"מ, רוחב של 1,854 מ"מ, גובה של 1,685 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,791 מ"מ. בהשוואה לטיגואן האירופאי החדש מדובר בעיקר בתוספת של 145 מ"מ ו- 111 מ"מ לבסיס הגלגלים, בהשוואה לטיגואן אולספייס מדובר בקיצור של 44 מ"מ במידת האורך ושינוי סמלי וזניח בשאר המידות. אם אלו אכן הנתונים שנפגוש בדגם שישווק באירופה, אז מדובר בדגם קטן יותר לעומת המתחרה מבית, הקודיאק החדש של סקודה, וגם מול דגמים כגון פיג'ו 5008 החדש ועוד.
בצד הויזואלי, הטיירון עושה שימוש בשפת העיצוב העדכנית של הטיגואן החדש והדמיון בין הדגמים רב מאוד, אך קחו בחשבון שהבדלים ויזואליים בעיצוב הפגושים בין השווקים השונים הוא דבר שכיח.
בתחום ההנעה, סביר להניח כי נפגוש בגרסה האירופאית של הטיירון את אותם מנועים של הטיגואן החדש, כלומר 1.5 טורבו 150 כ"ס, 2.0 טורבו 204 כ"ס או 265 כ"ס, 2.0 טורבו דיזל בהספקים של 122-192 כ"ס ודגם פלאג-אין 1.5 טורבו בהספק כולל של 207 כ"ס או 272 כ"ס וסוללת 19.7kWh שתאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ.