פולקסווגן מסירה את הלוט מעל הטיגואן 2024 החדש, הדור השלישי של הקרוסאובר הקומפקטי והמצליח שלה. הטיגואן החדש הוא קפיצת מדרגה של ממש לעומת הדגם היוצא עם תא נוסעים חדש, מוקפד וטכנולוגי במיוחד, עם טכנולוגיית תאורה מתקדמת, מערכת מתלים חדשה DCC Pro ומערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם טווח חשמלי משמעותי של כ-100 ק"מ.
הפרופיל הוא פחות או יותר אותו פרופיל מוכר של הטיגואן היוצא, אך מכל זווית אחרת תגלו קרוסאובר במראה מודרני ודינאמי יותר ופחות מאופק ושמרני כמו הדגם היוצא. על עיצוב הגריל הקדמי המתחבר לפנסים בסגנון הדגמים החשמליים של פולקסווגן אפשר עוד להתווכח, אך בשורה התחתונה מדובר בעיצוב מוצלח מאוד. העיצוב החדש אפשר לפולקסווגן להפחית משמעותית את מקדם הגרר מנתון של 0.33 לנתון של 0.28, דבר שיתרום להפחתת צריכת הדלק בנסיעה בכביש המהיר.
את פנסי החזית, כאופציה, ניתן לקבל עם תאורה דיגיטלית מתקדמת, IQ.LIGHT HD matrix, עם 19,200 נורות LED בכל פנס. זו טכנולוגיה שנלקחה ישירות מהטוארג החדש ואם תרצו, היא מסמלת יותר מהכל את מהות הטיגואן החדש הפונה למחוזות הפרימיום באופן ברור.
תא הנוסעים של הטיגואן החדש זכה לעיצוב חדש לחלוטין וכן, הוא דומה למדי לתא הנוסעים של הפאסאט החדשה שנחשפה בחודש שעבר. בשני המקרים מדובר בשדרוג מקיף לאיכות החומרים עם עיטוף נרחב של תא הנוסעים בעור (סנטטי), תאורת אווירה עשירה וייחודית המשולבת בגימורים לאורך הדשבורד והדלתות, אופציה למושבי נוחות ergoActive הכוללים לא רק עיסוי אלא גם מערכת בקרת אקלים המפעילה אוטומטית את חימום או אוורור המושבים באמצעות חיישני לחות וטמפרטורה ועוד. כמו בפאסאט החדש, גם כאן תפעול ההילוכים נעשה כעת באמצעות מוט לצד ההגה בסגנון הדגמים החשמליים של החברה.
מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 עם תצוגה משתנה, תצוגה עילית "15 ובמרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה MIB4 החדשה והמתקדמת של פולקסווגן עם מסך מגע בדגלים של "12.9 עד "15. המערכת כוללת אפיון אישי למסך הבית, תפעול קולי, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, תמיכה במפתח דיגיטלי ועוד. את גלגל ההגה עם משטחי מגע מחליף כעת גלגל הגה עם כפתורים פיזיים כמענה לכך שלקוחות של הדגם לא ממש התחברו למשטחי מגע. בין המושבים נמצא משטח טעינה אלחוטי, שקעי טייפ C מהירים 45W וכן חוגה עם מסך מגע במרכזה, באמצעות הממשק הזה ניתן לשלוט על מספר מערכות ברכב כגון עוצמת השמע, מצבי נהיגה, תאורת האווירה ועוד.
פולקסווגן לא מרחיבה יותר מידי על יחידות ההנעה של הטיגואן החדש, אך אלו יהיו זהות למה שפגשנו בפאסאט החדשה, כלומר מנוע 1.5 ליטר טורבו עם סיוע חשמלי 48V בהספק של 150 כ"ס, מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספקים של 204 כ"ס או 265 כ"ס, מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 122 כ"ס, 150 כ"ס או 192 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים DSG עם מצמדים רטובים ואת המנועים החזקים יותר ניתן לקבל עם מערכת הנעה כפולה 4MOTION.
לראשונה, את הטגואן תוכלו לקבל עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין eHybrid על בסיס מנוע 1.5 ליטר טורבו, למערכת הספק כולל של 204 כ"ס בדגמי הנעה קדמית או 272 כ"ס. סוללת 19.7kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ וכן טעינה מהירה DC בהספק של עד 50kW.
לטיגואן החדש אורך של 4,539 מ"מ, רוחב של 1,842 מ"מ, גובה של 1,693 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ, כל שלעומת הדגם היוצא הוא בעיקר ארוך יותר ב-30 מ"מ אך זהה בשאר המידות. תוספת האורך אפשרה לפולקסווגן להגדיל את נפח תא המטען ב-37 ליטר לכדי נפח של 652 ליטר.