יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה היום (ד') על השקת גרסת הפלאג-אין הייבריד הנטענת של טויוטה ראב4, גרסה המהווה את הגרסה החזקה ביותר של הדגם עם הספק כולל של 306 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי מרשים של 75 ק"מ. הראב4 פלאג אין הייבריד ישווק ברמת גימור אחת עשירה E-MOTION ובמחיר של 254,900 ₪.
לראב4 פלאג-אין מערכת הנעה המבוססת על מערכת ההנעה ההיברידית המוכרת של הדגם על בסיס אותו מנוע 2.5 ליטר המייצר 185 כ"ס ו-23.1 קג"מ, אך היא נבדלת בשני דברים עיקריים, יש לה מנוע חשמלי קדמי חזק יותר המייצר הספק של 180 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ (לעומת 118 כ"ס ו-20.6 קג"מ בראב4 הייבריד) וסוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה יחסית של 18.1kWh, נטענת כמובן. לראב4 פלאג-אין יש הנעה כפולה אותה הוא משיג באמצעות המנוע החשמלי המותקן מאחור, המייצר הספק של 54 כ"ס ומומנט של 12.3 קג"מ.
מערכת ההנעה הזו מייצרת הספק כולל של 306 כ"ס המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש נאה של 6.0 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. נסיעה על בסיס הסוללה בלבד אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש ובמצב EV מלא, נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עומד על 10.0 שניות.
הסוללה שבדגם מאפשרת נסיעה חשמלית מלאה לטווח של 75 ק"מ בתקן WLTP ואם אתם נוסעים בעיקר בעיר תוכלו לקבל טווח נסיעה של כ-98 ק"מ. טויוטה תכננה את הטווח כך שיכסה את טווח הנסיעה היומי הממוצע של מרבית בעלי הרכבים וכמובן שאם נדרשת נסיעה ארוכה יותר, אין צורך לדאוג לטעינה מראש של הסוללה. הדגם מצויד במטען פנימי בהספק של 6.6kW המאפשר טעינה משקע ביתי רגיל (מוד 2 בהספק של 10A) הדורש המתנה של 7.5 שעות לטעינה מלאה של הסוללה. עמדת טעינה ביתית (32A) או ציבורית מאפשרת לקצר את זמן הטעינה ל-2.5 שעות. לתקופת ההשקה עמדת טעינה ביתית WALL BOX מקורית של טויוטה והתקנה בסיסית כלולות במחיר הרכב.
לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 4 מצבי הנעה: חשמלי מלא, היברידי, אוטומטי ומצב טעינה המאפשר טעינה של הסוללה בזמן נסיעה באמצעות מנוע הבנזין וכמובן מערכת הבלימה הרגנרטיבית. בנוסף לכך לרשות הנהג ארבעה מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני, ספורט ומצב גרירה.
לעומת שאר גרסאות הראב4 דגם הפלאג-אין זכה לעיצוב קצת שונה וספורטיבי יותר לפגוש הקדמי יחד עם חישוקי "19 בעיצוב ייחודי לדגם וכמובן גם דלת "תדלוק" נוספת לטעינת הסוללה. בתא הנוסעים נמצא מושבים עם ריפוד המעניק תחושה ספורטיבית וכאופציה ניתן להוסיף ריפודי עור שחור עם פסים אדומים. כמובן שישה גם התאמה לתצוגה בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה. מערכת הפלאג-אין הוסיפה למשקל הדגם כ-265 ק"ג והגביה את רצפת תא המטען ב-35 מ"מ כך שנפח תא המטען הצטמצם לכדי 490 ליטר (יש גלגל חלופי) לעומת 580 ליטר בדגם ההיברידי הרגיל.
הראב4 פלאג-אין ישווק כאמור ברמת גימור אחת E-MOTION 4X4 עשירה הכוללת, בין היתר: מולטימדיה "9 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מסך "7 בלוח המחוונים, דיבורית BT, תצוגה עילית, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, תאורת אווירה כחולה, הפעלת המיזוג מרחוק, מושבים קדמיים חשמליים, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, לחצן מצוקה eCall, ארבעה שקעי USB, תאורת LED מלאה, חיישן תאורה וגשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מצלמת רוורס, שמשות כהות מאחור, דלת תא מטען חשמלית ועוד.
מפרט הבטיחות של הראב4 פלאג-אין עשיר מאוד ומרשים וכולל כמובן את מערכת הבטיחות המתקדמת 5.2 SENSE SAFETY T המציעה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה ודו גלגלי ביום, בלימה אוטונומית התומכת בחציית צמתים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית , אור גבוה אוטומטי וזיהוי תמרורים. בנוסף נמצא גם ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, 7 כריות אוויר, מערכת תזכורת למניעת שיכחת ילדים במושב האחורי ועוד. 2021 טויוטה ראב4 פלאג-אין - מפרט טכני מלא להורדה.