שלוש מכונות מהירות, שתיים חדשות ואחת וותיקה שתוחלף בקרוב, האם יש מלכה חדשה?
כולן רוצות להיות כמוה, כמו סדרה 5 לרכבי סאלון, ב.מ.וו M3 היא אמת המידה לרכב ספורט סאלון עוד מהדור הראשון. יש הרבה טוענות לכתר אך עדיין אף אחת לא הצליחה למצוא את התמהיל המדויק הזה של מנוע, שלדה, מתלים, היגוי ובלמים, שמתפקדים יחדיו בצורה המדויקת ביותר לרכב ספורט סאלון שכזה.
המגזין Motortrend העמיד למבחן את ה-M3 מול שתי מתחרות חדשות, האודי RS5 שהושקה רק לפני מספר חודשים, מהצד השני את קאדילק CTS-V קופה שהושקה רק לפני חודש וקצת. מה? נהרוס לכם את הוידאו? האם יש מלכה חדשה? עדיף שתראו בעצמכם.
בזירה:
אודי RS5: מנוע 4.2 ליטר אטמוספרי V8, בהספק של 450 כ"ס ב-8250 סל"ד ומומנט של 43.8 קג"מ המתקבל בין 4000 סל"ד ל- 6000 סל"ד. הנתונים מאוד מרשימים, אך האודי RS5 גם סוחבת משקל לא קטן של 1800 ק"ג, 0-100 קמ”ש ב- 4.6 שניות. היא היחידה מבין המתחרות עם הנעה כפולה המחלקת את המומנט עד ליחס של 40:60 לטובת הציר האחורי.
ב.מ.וו M3 קופה 2011: מנוע 4.0 ליטר אטמוספרי V8 בהספק של 420 כ"ס ב- 8,300 סל"ד ומומנט של 40.8 קג"מ. משקל של 1675 ק"ג, 0-100 קמ"ש ב- 4.8 שניות. המכונית שנבחנה כללה את חבילת ה"תחרות" של M3 עם הנמכה למתלים, חישוקי 19 אינצ' ובקרה אלקטרונית לבולמים, בנוסף הגרסה הנבחנת הגיע עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים ולא תיבת 6 ההילוכים הידנית הרגילה. הדגם ל-2011 של ה-M3 כולל גם מערכת עצור/סע לחסכון בדלק.
קאדילק CTS-V קופה: מנוע 6.2 ליטר עם מגדש-על V8, בהספק של 556 כ"ס ב-6,100 סל"ד ומומנט של 76.15 קג"מ. הנעה אחורית בלבד וגיר 6 הילוכים ידני. 0-100 ב-3.9 שניות. הקאדילק קופה, היא הכבדה בחבורה עם משקל של 1922 ק"ג שלא יעשה לה חיים קלים בסיבובים.
מקור: motortrend