יונדאי חושפת תמונות ראשונות וקצת פרטים נוספים של האיוניק 5, הקרוסאובר החשמלי הייעודי של יונדאי שהוא הדגם הראשון למותג המשנה איוניק, מותג תחתיו יונדאי תשווק דגמים חשמליים יעודיים במהלך השנים הבאות. האיוניק 5 הוא גרסת ייצור לקונספט יונדאי 45 אותו יונדאי הציגה בסוף 2019 כקדימון לדגם. החשיפה המלאה של הדגם תערך בחודש הבא, אז גם יחל השיווק של הדגם בשוק הבית הקוריאני.
כפי שאפשר לראות בתמונות האיוניק 5 שומר באדיקות על שפת העיצוב שהוצגה עם הקונספט 45, כולל חתימת התאורה, קווי העיצוב הכללים, זוויות המרכב, עיצוב חישוקי הגלגלים, פס הקישוט בצורת להבים התוחם את קשתות הגלגלים ועוד. אפשר גם לראות שהאיוניק 5 עושה שימוש במצלמות במקום מראות צד קונבנציונליות, כפי שפגשנו באודי e-tron לדוגמה.
האיוניק 5 יהיה הדגם הראשון בקבוצת יונדאי לעשות שימוש בפלטפורמת E-GMP הייעודית לרכבים חשמליים. מדובר בפלטפרומה מודולרית מתקדמת עם מערך סוללות המאפשר פעולה במתח של 400V או 800V בכדי לאפשר טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW ובמקרה של האיוניק 5 זה אומר שטעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה דורשת המתנה של 18 דקות בלבד וטעינה של 5 דקות תאפשר טווח נסיעה נוסף של 100 ק"מ. הגרסה הבכירה של האיוניק 5 תאפשר טווח נסיעה חשמלי של "500 ק"מ או יותר" שזה כ-100 ק"מ יותר מהקונה החשמלי.
מפרט חלקי של הדגם דלף לרשת בחודש שעבר ומממנו עולה כי למהדורת ההשקה הנעה כפולה משני מנועים חשמליים בהספק כולל של 313 כ"ס, אלו יאפשרו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות.
הסוללה שבדגם יכולה לשמש כמצבר לשימוש חיצוני. מתחת למושב האחורי או בתא המטען לדוגמה יש שקע חשמלי רגיל המספק זרם של עד 16A במתח של 250V ובנוסף, בהתאם לתשתית הביתית, ניתן לחבר את הרכב לרשת החשמל הביתית לשימוש בעת הפסקות חשמל.
האיוניק 5 תשמש כבסיס לדגם מקביל של קיה שיוצג בשלב מאוחר יותר השנה. בשנה הבאה יונדאי תציג את האיוניק 6, רכב סדאן חשמלי שיהיה הרכב השני למשפחת דגמי האיוניק ובתכניות של קבוצת יונדאי השאיפה היא להשיק 23 דגמים חשמליים, חלקם ייעודיים כמו האיוניק 5 ועל בסיס פלטפורמת E-GMP וחלקם על בסיס דגמים רגילים שיוצעו במקביל גם עם הנעה היברידית, כדוגמת קיה נירו או יונדאי קונה.