יונדאי תחשוף בהמשך החודש את האיוניק 5, הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון למותג הרכבים החשמליים איוניק של יונדאי, הוא גם הדגם הראשון בקבוצת יונדאי לעשות שימוש בפלטפורמת E-GMP הייעודית והמתקדמת לרכבים חשמליים. עד לחשיפה המלאה, יונדאי מספקת לנו כעת הצצה ראשונה אל תא הנוסעים של הדגם.
כפי שאתם יכולים לראות בסרטון המצורף, יונדאי יצרה תא נוסעים עם דשבורד צף כך שכל השטח מתחתיו פתוח ושטוח והמושב שלצד הנהג נע ביחד עם הקונסולה כך שלפי יונדאי, יציאה מהרכב במקומות חניה צרים יכולה להיעשות בקלות ובנוחות מכל אחת מהדלתות. כל זה תואם את מה שפגשנו בקונספט יונדאי פרויקט 45 שהוצג בתערוכת פרנקפורט 2019 כקידמון לדגם, גם הקונסםט הציג תא נוסעים עם דשבורד צף וללא קונסולה המקובעת לרצפת הרכב.
יונדאי מציינת כי בזכות הפלטפורמה החדשה רצפת תא הנוסעים שטוחה לחלוטין ובשילוב עם בסיס גלגלים ארוך (צפוי לעמוד על כ-2.8 מטר) והעיצוב המינימליסטי במיוחד, הנוסעים ייהנו מתחושת מרחב אוורירית ושפע של מרווח לרגליים, גם בזכות עיצוב דק במיוחד למושבים הקדמיים. לשני המושבים הקדמיים משענת מתקפלת עבור הרגליים הנפתחת עם הזזת המושבים לאחור בכדי שיוכלו ליהנות מנוחות משופרת בזמן שהרכב בטעינה.
מרבית החומרים המרכיבים את תא הנוסעים, הגימור או ריפוד המושבים עשויים מחומרים טבעיים או ממוחזרים, כולל הצבע ששימש לצביעת החלקים השונים המרכיבים את תא הנוסעים.
האיוניק 5 מצוידת בסוללה מתקדמת הפועלת במתח גבוה של 800V (כמו פורשה טייקן לדוגמה). השימוש בסוללה מסוג זה מאפשר טעינה אלוטרה מהירה בהספקים של עד 350kW וטעינה של 5 דקות בלבד מאפשרת להוסיף 100 ק"מ לטווח הנסיעה. טעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה דורשת המתנה של 18 דקות בלבד.
בשלב הראשון יונדאי תשווק את האיוניק במהדורת השקה מיוחדת "Project 45" שתשווק במהדורה מוגבלת של 300 יחידות בלבד.