קיה חושפת בדטרויט את דגמי 2016 המחודשים של הפורטה בגרסתם לשוק האמריקאי.
לאחר שהפורטה המחודשת של קיה הוצגה בחודש נובמבר האחרון בשוק הבית הקוריאני בגרסה הרלוונטית לשוק המקומי שלנו, קיה מציגה בתערוכת דטרויט את הגרסה לשוק האמריקאי של הפורטה סדאן והפורטה האצ'בק (Forte5 בשוק האמריקאי) לאחר מתיחת פנים לשתי גרסאות המרכב של הדגם.
וויזואלית, למעט פנסים ראשיים בתקינה שונה, הפורטה סדאן המחודשת לשנת 2016 זהה לזו המשווקת אצלנו. באמצעות עיצוב מחדש לפנסים הראשיים, לגריל "אף הנמר" ולפגוש הקדמי, קיה ניסתה להעניק לדגם מראה הרמוני יותר, בזאת היא הצליחה אך כלל לא בטוח שהתוצאה מוצלחת יותר מהדגם המוחלף. שינויים נוספים בעיצוב החיצוני נמצא בפנים מאחור ובחישוקי הגלגלים.
אותם שינויים בתא הנוסעים שפגשנו בקוריאה אנחנו פוגשים גם בגרסה לשוק האמריקאי: גלגל הגה חדש עם תחתית שטוחה וגימור בשחור פסנתר בגלגל ההגה וסביב ידית ההילוכים. לא רלוונטי עבור השוק המקומי שלנו (מתי כבר נזכה לראות כאן מערכת מולטימדיה מקורית של קיה או יונדאי?) אך מערכת ה-UVO המצוינת של קיה עודכנה וכעת היא כוללת את מערכות ההפעלה לרכב של גוגל (Android Auto) ואפל (Apple CarPlay) לסנכרון מלא עם המכשיר הסלולרי – דגמים מתקדמים בלבד.
בעוד הגרסה הקוריאנית של הפורטה המחודשת עושה שימוש במנוע ה-1.6 ליטר GDI המוכר ובמנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל CDRi חדש ומשופר, בגרסה האמריקאית של הפורטה סדאן קיה מתקינה את מנוע ה-2.0 ליטר Nu החדש של יונדאי-קיה, מנוע שהוצג לראשונה עם האלנטרה i35 החדשה לשוק האמריקאי. מנוע זה המחליף את מנוע ה-1.8 ליטר 145 כ"ס של הדגם, פועל במחזור אטקינסון החסכוני – כמו במכוניות היברידיות – והוא מייצר הספק מרבי של 147 כ"ס ומומנט מרבי של 18.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו'. מנוע נוסף שמוצע עם הדגם הוא מנוע 2.0 ליטר 166 כ"ס.
שלא כמו האלנטרה i35 החדשה, הפורטה המחודשת לא מקבלת את מנוע ה-1.4 טורבו 128 כ"ס החדש של יונדאי-קיה. זה יקרה כנראה רק כאשר קיה תציג את הדור הבא של הפורטה. דגם החמש דלתות של הפורטה, שלר משווק אצלנו (וכך גם גרסת הקופה של הדגם), ימשיך לעשות שימוש באותם המנועים כבעבר: 2.0 ליטר 173 כ"ס ו-1.6 טורבו 201 כ"ס.