קיה פורטה 2016 החדשה (מתיחת פנים) נחשפת בשוק הבית הקוריאני.
כפי שצפינו, קיה חשפה היום (ו') בשוק הבית הקוריאני את קיה פורטה 2016 החדשה (מתיחת פנים) עם עיצוב חדש לחזית, תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות, כיול מחדש למתלים ולהיגוי, אך אין חדשות של ממש בנוגע למנועים הרלוונטיים לשוק שלנו.
אל העיצוב החיצוני של הדגם נחשפנו בתמונות הריגול שפרסמו לאחרונה, קיה העניקה לדגם פגוש קדמי ופנסים ראשיים בעיצובים חדשים שבמידה מסוימת מעניקים לדגם חזית המזכירה את זו של הדור הקודם של הדגם, עם גריל אף נמר צר ומלבני יותר המתחבר לכדי יחידה אחת עם הפנים הראשיים שגם הם הפכו לצרים ולמבניים יותר. יחידות התאורה מאחור זכו גם הן לעדכון עם גרפיקה חדשה ותאורת LED. חישוקי גלגלים בעיצובים חדשים משלימים את העדכון החיצוני. נאה יותר? לא בטוח.
בתא הנוסעים נמצא גלגל הגה שעוצב מחדש עם תחתית שטוחה (לפחות ברמת האבזור המוצגת) וגימור בשחור מבריק במקום כסוף. לאותו הטיפול זכה גם אזור ידית ההילוכים, לשם נוספו כפתורים עבור מערכת חניה אוטו' וכפתור בורר מצבי נהיגה חדש המאפשר בחירה בין שלושה מצבי נהיגה – ספורט, רגיל וחסכוני – המשנים את תגובת המנוע/תיבת ההילוכים. בלוח המחוונים הותקן מסך "4.2 מעודכן עבור מחשב הדרך/רכב.
פחות רלוונטי לשוק המקומי שלנו, אך מערכת המולטימדיה בדגם עודכנה והיא כוללת Andorid Auto ואת תא המטען ניתן לפתוח ללא מגע – בהתאם לרמת הגימור. בנוסף לכך, למושבים החשמליים (בהתאם לרמת הגימור) נוספו זיכרונות.
בתחום הבטיחות, קיה הוסיפה לדגם מערכת התראה על עצמים באזורים מתים בצדי הרכב ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים.
עבור השוק הקוריאני, הפורטה 2016 מצוידת בשני מנועים מעודכנים. מנוע ה-1.6 ליטר GDI המוכר ממשיך לשרת את הדגם בגרסה משופרת במעט עם 132 כ"ס ו-16.4 קג"מ והוא חסכוני יותר בכ-2% סמליים. לא כפי שחשבנו, מנוע זה ממשיך להיות משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' ולא לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.
מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל של הדגם עודכן גם הוא (גרסת e-VGT העדכנית) והוא מייצר כעת הספק מרבי של 136 כ"ס (לעומת 128 כ"ס) ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ (לעומת 28.5 קג"מ) והוא משודך כעת לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים במקום 6 הילוכים אוטו', שילוב המאפשר שיפור של 18% בצריכת הדלק.
נאלץ להמתין עד לינואר הקרוב - תערוכת דטרויט - בכדי לדעת האם הגרסה לשוק האמריקאי של הפורטה תצויד במנועים החדשים של יונדאי-קיה אשר הוצגו לאחרונה עם האלנטה i35 החדשה: 1.4 טורבו 128 כ"ס ו-2.0 ליטר 148 כ"ס במחזור אטקינסון.