בחודש יוני האחרון לקסוס חשפה את דגמי 2023 החדשים של הקרוסאובר לקסוס RX אותם היא תשווק בשלושה דגמים שונים: דגם פלאג-אין RX 450h עם 306 כ"ס וטווח חשמלי של 65 ק"מ, דגם היברידי בסיסי RX 350h עם מערכת הנעה היברידית 2.0 ליטר בהספק כולל של 245 כ"ס והנעה כפולה והדגם השלישי הוא דגם ביצועים היברידי RX 500h F SPORT.
כאשר לקסוס הציגה את דגם RX 500h F SPORT היא הציגה נתונים חלקיים בלבד אך כעת ולקראת תחילת השיווק באירופה היא מציגה את המפרט הסופי של הגרסה הבכירה של הדגם. להזכירכם, דגם RX 500h מחליף את דגם RX 450h.
מערכת ההנעה ההיברידית של דגם 500h מבוססת על מנוע ה-2.4 ליטר טורבו החדש של טויוטה-לקסוס, תיבת 6 הילוכים אוטומטית ללא ממיר מומנט ושני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי. התוצאה היא גרסת ההנעה החזקה ביותר אי פעם של הדגם עם הספק משולב של 372 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ.
לפי לקסוס זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות לצד צריכת דלק משולבת של 12.5-12 ק"מ לליטר בהתאם לרמת הגימור וגודל חישוקי הגלגלים. דגם RX 450h היוצא היה מצויד במנוע 3.5 ליטר V6 ושני מנועים חשמליים, עם הספק כולל של 313 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות. למרות השיפור המשמעותי בביצועים, צריכת הדלק המשולבת לא נפגע כלל.
זו הפעם הראשונה בה לקסוס מתקינה תיבת 6 הילוכים אוטומטית במערכת ההנעה ההיברידית שלה, תיבה זו מחליפה את התיבה הרציפה eCVT אותה נמצא בכל שאר הדגמים ההיברידיים של לקסוס וטויוטה. לפי החברה השינוי הזה נועד בכדי למצות טוב יותר את המומנט הגבוה של מנוע הטורבו, לספק תגובה מהירה יותר ולאפשר לנהג תפעול ידני של התיבה באמצעות מנופים על גלגל ההגה.
חידוש משמעותי נוסף המוצג עם דגם RX 500h הוא השימוש בדור חדש של סוללות ניקל מתכת-הידריד (NiMH). אלו סוללות במבנה דו קוטבי והטכנולוגיה הזו מאפשרת להקטין את ההתנגדות הפנימית של הסוללה וכך להגדיל את זרם הפריקה/טעינה לצד הגדלה משמעותית של הצפיפות האנרגטית הנפחית פי 1.4. בפועל המשמעות היא שניתן להפיק מומנט גבוה יותר מהמנוע החשמלי, להטעין מהר יותר את הסוללה באמצעות מערכת הרגנרציה ולעשות שימוש ממושך יותר בסוללה.
כגרסה הספורטיבית יותר של הדגם, לקסוס RX 500h מצויד במערכת בלימה משודרגת על קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים וצלחות בלימה בקוטר גדול של 400 מ"מ בשני חלקים. בנוסף נמצא בולמים אדפטיביים בכיול ספורטיבי יותר, בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, מערכת היגוי אחורית ומערכת ניהול הנעה כפולה DIRECT4 שפותחה במקור עבור הדגמים החשמליים של טויוטה ולקסוס.
חבילת F SPORT מעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר באמצעות חישוקי "21, חבילת השחרה, עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים ולגריל הקדמי. בתא הנוסעים נמצא גלגל הגה F SPORT, דוושות בגימור מתכתי ומושבי ספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה.