במקביל לחשיפתה של הסיוויק האצ'בק ההיברידית החדשה, הונדה מכריזה על שלושה דגמים חדשים עבור השוק האירופי אותם היא תציג במהלך שנת 2023.
רשימת הדגמים הזו כולל קרוסאובר עירוני חשמלי המוצג כאן בתמונות כאב טיפוס הונדה e:NY1. מהתמונות ברור כי מדובר בגרסה חשמלית להונדה HR-V החדש, גרסה כזו של הדגם כבר הוצגה אשתקד בסין כקונספט הונדה SUV e, הקונספט הוצג עם מנוע חשמלי בהספק של 200 כ"ס וסוללה גדולה יחסית בקיבלות של 68.8kWh.
לצד דגם זה הונדה תשווק גם קרוסאובר קומפקטי (סגמנט C) שישווק עם הנעה היברידית, מדובר בדגם שיתחרה מול דגמים כגון קיה ספוראטז', ניסאן קשקאי ועוד. אל שני דגמים אלו יצטרף הונדה CR-V החדש שצפוי לגדול משמעותית במידותיו והוא ישווק לראשונה גם עם הנעה הנעה היברידית פלאג-אין.
הונדה תמשיך להשקיע במיזמים בתחום הקיימות כגון פרויקט הניסוי V2X Suisse לו הונדה תרמה 50 יחידות מדגם הונדה e החשמלי. המיזם הזה, שנערך יחד עם חברת התחבורה השיתופית Mobility, יבחן את נושא חיבור הרכב החשמלי לרשת החשמל במדינה - טעינה דו כיוונית. בניגוד לרכב חשמלי פרטי, רכב שיתופי כאשר הוא לא נמצא בשימוש הוא תמיד מחובר לעמדת טעינה והמיזם הזה בוחן שימוש בסוללה של הרכב כחלק מרשת החשמל.
הונדה גם מחזיקה במיזם טעינה חכמה/מנוהלת e:PROGRESS שמאפשרת מצד אחד חיסכון בעלויות הטעינה לבעלי הרכב בזכות טעינה בזמנים בהם רשת החשמל פועלת על מקורות מתחדשים.
הונדה צופה כי נתח השוק של הרכבים החשמליים מסך המכירות של החברה בשנת 2030 יעמוד על 40% ועד שנת 2035 הוא יעמוד על 85%. בשנת 2040 הונדה מתכננת להפסיק לשווק רכבים עם מנוע בעירה פנימית באופן גלובלי. הונדה תמשיך לפתח רכבים חשמליים גם על בסיס מימן שכן גם אם זה לא יתפוס בשאר העולם יפן בחרה במימן כמקור האנרגיה הנקי והעיקרי של המדינה כך שאין לחברה אופציה שלא לפתח רכבי מימן גם אם זה יהיה רק עבור שוק הבית היפני.