בחודש מאי 2021 טסלה הכריזה כי עבור מערכת הנהיגה האוטונומית שלה FSD אין לה יותר צורך בשימוש ברדאר והיא יכולה להשיג יכולות אוטונומיות מלאות באמצעות ראייה בלבד (מצלמות) או כפי שטסלה מכנה את זה - Tesla Vision.
בעקבות ההחלטה הזו חלק מדגמי מודל Y ומודל 3 בייצור אמריקאי, בלבד, יצאו בתקופה האחרונה מפס הייצור של החברה ללא חיישן רדאר בחזית הדגם. מדוע טסלה לא הסירה את הרדאר מכל הרכבים בכל המפעלים? זה אולי נעוץ במסמך (חסוי) שטסלה שלחה ל-FCC בו היא מצהירה כי החל מאמצע ינואר 2023 היא תחל לצייד את הרכבים שלה ברכיב הדורש אישור של ה- FCC, זה הגוף האחראי בארה"ב על אישור של כל אמצעי השידור כמו רדיו, טלוויזיה, לוויינים ועוד.
המסמך שדלף לא חושף במדויק באיזה סוג של רכיב הדורש אישור של ה- FCC טסלה תצייד את הדגמים שלה, גם לא איזה דגמים, אך בקישור הזה תוכלו לראות כי אכן מדובר ברדאר לשימוש בתחבורה הפועל בטווח תדרים של 76-77 GHz . מאסק כבר ציין בעבר כי אם יהיה בשוק רדאר בהפרדה גבוהה (HD) זה יהיה פתרון עדיף על הסתמכות על ראייה בלבד ולכן סבירות גבוהה שמדובר ברדאר מדור חדש שישמש כחלק ממערכת FSD.
מכאן והלאה זה רק משחק של ניחושים שכן למרות שברור כי מדובר ברדאר אנחנו לא יודעים לומר אילו רכבים יעשו בו שימוש ולמה בדיוק הוא מיועד.
בכל השנים האחרונות טסלה התעקשה כי אם הנהג האנושי עושה שימוש בראייה בלבד ורשת נוירונים שמעבדת את המידע הזה, אז ניתן לעשות את זה גם במערכת נהיגה אוטונומית רובוטית, במיוחד כאשר זו עושה שימוש ביותר "עיניים" עם לא פחות מ-8 מצלמות. בתחילת השנה מאסק ציין כי הוא יהיה "מופתע מאוד" אם מערכת FSD של החברה לא תהיה עד לסוף השנה הנוכחית מוכנה לנהיגה אוטונומית מלאה, סוף השנה הגיע ומערכת FSD עדיין לא שם.