בסוף השבוע הבא קיה תחשוף בסין את הקרוסאובר החשמלי EV5 אותו היא תחל לשווק בשוק זה החל מחודש נובמבר הקרוב. כרגיל בסין, לא ניתן לשמור על סודות ותמונות ראשונות של גרסת הייצור של הדגם כבר הספיקו להגיע לרשת.
קיה EV5 מיועד בראש ובראשונה לשוק הסיני אך בכוונתה של קיה לשווק את הדגם גם בשוק הבית הקוריאני ובשווקים נוספים, מי הם אותם שווקים והאם הדגם יגיע גם אלינו? בשלב זה אין לנו תשובה טובה עבורכם אבל אין ספק בדבר אחד, שזה בהחלט הרכב החשמלי שקיה צריכה כאן כרכב שאמור להיות זול יותר משמעותית מה- EV6 היקר ובגדול הנכון - קצת גדול מרווח יותר מדגמים כגון BYD אטו 3.
קיה EV5 מבוסס כמו כל שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של קיה על פלטפורמת E-GMP ולדגם אורך של 4,615 מ"מ, רוחב של 1,875 מ"מ, גובה של 1,715, ובסיס גלגלים של 2,750 מ"מ, אם נשווה את הדגם לרכב החשמלי הנמכר ביותר כיום בישראל, האטו 3 של BYD, אז קיה EV6 ארוך יותר משמעותית ב- 160 מ"מ ועם תוספת של 95 מ"מ לגובה ו-30 מ"מ לבסיס הגלגלים.
בשוק הסיני, הדגם ישווק עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 215 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ ובמקום סוללות NMC הוא ישווק עם סוללות LFP בקיבולת של 82kWh. מחוץ לשוק הסיני הדגם כבר ישווק עם סוללות NMC כמו שאר הדגמים החשמליים של קיה.
העיצוב החיצוני, שחלק נכבד ממנו הוא בהשראת קיה EV9 הבכיר, נותר נאמן מאוד לעיצוב שהוצג עם הקונספט לדגם בתחילת השנה. כאמור, את פרטים מלאים על הדגם נגלה בשבוע הבא.