בהתאם למסורת, משרד התעשייה הסיני שאחראי על רישום רכבים חדשים מספק לנו הצצה מוקדמת לדגם חדש שטרם הושק, הפעם מדובר בסמארט #5, הקרוסאובר החשמלי הבא של סמארט שיצטרף השנה לסמארט #1 וסמארט #3 שכבר משווקים בישראל.
סמארט #5 מבוסס על הקונספט לדגם שהוצג רק בחודש אפריל האחרון, התוצאה הסופית פחות "קשוחה" למראה אך הדגם שומר על כל מאפייני העיצוב שהוצגו בקונספט. סמארט מתארת את ה- #5 כרכב השימושי ביותר של סמארט אי פעם ועם אורך של 4.70 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.70 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר, זה גם הרכב הגדול ביותר אי פעם של סמארט ובפער גדול מסמארט #1 או #3. עם מידות אלו סמארט #5 דומה בגודלו לרכבים כגון טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ועוד.
מהמידע שנחשף עולה כי סמארט #5 ישווק עם מבחר של 4 יחידות הנעה חשמליות:
- דגם הנעה אחורית RWD עם הספק של 335 כ"ס
- דגם הנעה אחורית RWD עם הספק של 360 כ"ס
- דגם הנעה כפולה AWD עם הספק של 580 כ"ס
- דגם הנעה כפולה AWD עם הספק של 640 כ"ס
דגם הקצה עם 640 כ"ס הוא למעשה סמארט #5 בראבוס, דגמי ההנעה האחורית יעשו שימוש בסוללה מסוג LFP ודגמי ההנעה הכפולה בסוללה מסוג NMC בקיבולת של "מעל 100kWh" כפי שסמארט חשפה כאשר הציגה את הקונספט לדגם. לפי סמארט, לדגם טווח נסיעה משולב של מעל ל-550 ק"מ בתקן WLTP.
כמו שאר דגמי סמארט הדגם מבוסס על גרסה של פלטפורמת SEA של קבוצת ג'ילי אך בניגוד לדגמי סמארט הראשונים המבוססים על ארכיטקטורת 400V, סמארט #5 מבוסס על ארכיטקטורת 800V שתאפשר לדגם טעינה אולטרה מהירה המאפשרת טעינה של 10-80% בזמן של 15 דקות.
חלל תא הנוסעים של גרסת הייצור טרם נחשף אך סביר להניח שכמו במקרה של העיצוב החיצוני שלא השתנה במיוחד גם חלל תא הנוסעים ישמור, במידה מסוימת, על מה שפגשנו בקונספט לדגם.