במסגרת המצגת האחרונה שלה למשקיעים, בסעיף הגדלת שיתופי פעולה עם יצרני אחרים, מאזדה מציינת כי במהלך השנתיים הקרובות היא מתכננת להשיק באירופה גרסה משלה לטויוטה יאריס החדשה, בגרסתה ההיברידית בלבד.
המטרה העיקרית של המהלך הזה היא כמובן הפחתה של ממוצע ה- CO2 של צי הרכבים של מאזדה עבור השוק האירופי, להזכירכם האיחוד האירופי קבע יעד של פליטת CO2 ממוצעת לצי הרכבים של היצרן העומד על 95 גרם/ק"מ והמשמעות שלו היא שללא היצע של רכבים חשמליים (כמו מאזדה MX-30) ורכבים היברידיים, במיוחד פלאג-אין, ליצרני הרכב אין כל אפשרות לעמוד ביעד ולכן על כך גרם מעל היעד הם ישלמו 95 אירו לכל רכב שנמכר.
המשמעות בפועל של המהלך הזה היא כי מאזדה, לפחות בשנים הקרובות, תפסיק לשווק באירופה את הסופרמיני מאזדה 2. היאריס-מאזדה תיוצר כמובן ע"י טויוטה במפעל האירופי שלה בצרפת משם מגיעה אלינו היאריס החדשה. בשוק האמריקאי, דרך אגב, טויוטה משווקת כבר שנים את היאריס סדאן המבוססת על מאזדה 2 ולאחרונה, גם על בסיס מאזדה 2 האצ'בק במקום היאריס המוכרת לנו.
בנוסף לכך, מאזדה מציינת כי היא מתכננת להטמיע את מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה "בקרוסאובר חדש אותו היא תייצר במפעל החדש של בארה"ב". האם מדובר בגרסה היברידית למאזדה CX-9 שהשוק האמריקאי הוא שוק היעד העיקרי שלו או שמדובר בקרוסאובר חדש לחלוטין? נאלץ להמתין ולראות. רק נזכיר לכם כי מאזדה מתכננת להשיק במהלך השנים הקרובות מגוון דגמים חדשים על בסיס פלטפורמת הנעה אחורית אותם מאזדה תצייד במנועי שישה צילינדרים חדשים אותם היא מפתחת לצד דגמי פלאג-אין מלאים על בסיס מנוע 4 צילינדרים.