סובארו לבורג יושק בשבוע הבא בישראל, דגם סטיישן עם הנעה כפולה ומנוע 1.6 טורבו 170 כ"ס.
סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, תשיק בשבוע הבא את סובארו לברוג (Levorg), דגם הסטיישן 4X4 החדש של סובארו אשר הוצג בשנה שעברה והמצויד במנוע 1.6 ליטר טורבו DIT החדש של סובארו.
הלברוג היא במידה רבה גרסת סטיישן לאימפרזה, אך כזו שזכתה לשלל שדרוגים, כולל עיצוב חיצוני שונה ומלוטש יותר, מרכב רחב יותר ובסיס גלגלים ארוך יותר במעט, תא נוסעים ברמת גימור גבוהה יותר, בידוד רעשים משופר ועוד.
לדגם אורך של 4.69 מטר, רוחב של 1.78 מטר, גובה של 1.49 מטר ובסיס גלגלים של 2.65 מטר. נפח תא המטען בדגם עומד על 522 ליטר וגל לכדי 1,446 ליטר כאשר המושבים מאחור מקופלים, קיפולם של אלו יוצר תא מטען שטוח לחלוטין.
כאמור, בחזיתו של הלבורג מותקן מנוע 1.6 ליטר טורבו DIT החדש של סובארו שהלבורג הוא הדגם הראשון בסובארו לשאת אותו ובעתיד נמצא אותו בדגמים נוספים. מנוע ה-1.6 טורבו, עם הזרקת דלק ישירה, מייצר ההספק המרבי עומד 170 כ"ס בין 4,800-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,800-4,800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה CVT Lineartronic (באירופה ישנה אופציה לתיבה ידנית) והוא מספק בדגם ביצועים של 8.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש.
ההנעה בדגם כפולה כמובן, עם דיפרנציאל אקטיבי לחלוקת מומנט, והדגם מצויד כסטנדרט בבורר מצבי הנהיגה של סובארו SI-DRIVE. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 14.5 ק"מ לליטר. בשוק היפני בלבד נכון להיום, סובארו מציעה את הלבורג גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו DIT חדש עם הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ.
תא הנוסעים של הלבורג זהה בעיצובו לתא הנוסעים המוכר לנו מהאימפרזה, אך הוא כולל גימור משודרג ומוקפד יותר, בלם יד חשמלי, גלגל הגה שונה עם תחתית שטוחה, לוח מחוונים שונה ומודרני יותר למראה ועוד.
מחיר בישראל? אנחנו עדיין לא יודעים את מחיר הדגם בישראל, אך לאור העבודה שבאירופה לדגם תמחור גבוה יחסית המקביל פחות או יותר לפורסטר, אנחנו מצפים לתג מחיר הנע בין 180-200 אלף שקל.