לקסוס ישראל תשיק בשבוע הבא את את ה-NX300H החדש המצויד במערכת הנעה היברידית עם צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר.
לקסוס ישראל תערוך בסוף השבוע הבא (11-12 בדצמבר) אירוע מכירות במסגרתו, היא תציג לראשונה לקהל הרחב את לקסוס NX החדש - הקרוסאובר הקומפקטי הראשון של לקסוס אשר הוצג בעולם בחודש אפריל האחרון ומתחרה בעיקר באודי Q5 וב.מ.וו X3.
לקסוס NX ישווק תחילה בדגם NX300H היברידי עם גרסה מוחלשת של יחידת הנעה המוכרת לנו מלקסוס IS300H. יחידת הנעה המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר (מחזור אטקינסון) בהספק של 155 כ"ס ו-21.4 קג"מ למנוע חשמלי בהספק של 143 כ"ס ו-27.5 קג"מ. ההספק הכולל של המערכת עומד על 197 כ"ס העוברים אל הגלגלים הקדמיים (כפולה באופציה) דרך תיבת הילוכים רציפה אלקטרונית e-CVT.
יחידת ההנעה הזו מספק ביצועים סבירים לסגמנט עם 9.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, אך גולת הכותרת בדגם זו צריכת הדלק המשולבת העומדת על 20 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 העומדת על 116 גרם/ק"מ בלבד.
לקסוס מציעה את ה-NX גרסת עם מנוע טורבו בדגם NX200t המצויד במנוע 2.0 ליטר בהספק של 238 כ"ס ו-35.7 קג"מ המספק בדגם ביצועים טובים משמעותית עם 7.2 שניות 0-100 קמ"ש, אך גרסה זו עדיין לא משווקת באירופה.
לקסוס NX מבוסס על פלטפורמה משודרגת של הראב 4 של טויוטה כך שהוא מציע בסיס גלגלים קטן יחסית למתחרים הישירים שלו, 2,666 מ"מ בלבד, שאר המידות כבר דומות יותר עם אורך של 4,630 מ"מ, רוחב של 1,845 מ"מ וגובה של 1,645 מ"מ.
מחיר? לאור העבודה שהמיסוי הירוק על רכבים היברידיים לא השתנה (30% מס קנייה), המחיר צפוי לעמוד על מתחת ל-300 אלף שקל.