הבנטיאגה הוא רכב הפנאי הראשון של בנטלי, סופר מפואר ויוקרתי המצויד במנוע W12 החדש עם 608 כ"ס המספק נתון תאוצה של 4.1 שניות 0-100 קמ"ש.
בנטלי מסירה את הלוט מעל הבנטלי בנטיאגה (Bentayga), רכב הפנאי הראשון של המותג ונכון לעכשיו, זהו גם רכב הפנאי היוקרתי, המפואר והחזק בעולם. בנטלי בנטיאגה מוצג כלוש שנים לאחור שבנטלי הציגה לראשונה את הקונספט EXP 9 F כקדימון לדגם.
הבנטיאגה מצויד במנוע ה-W12 טווין-טורבו 6.0 ליטר החדש של קבוצת פולקסווגן המייצר בדגם הספק מרבי של 608 כ"ס בין 5,250-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ בין 1,250-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים של ZF המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל טורסון מרכזי, דיפרנציאל אחורי פתוח וחולקת מומנט של 40:60 לטובת הציר האחורי.
העוצמה הזו מספיקה בכדי להאיץ את המפלצת הזו במשקל של 2,422 ק"ג ב-4.1 שניות 0-100 קמ"ש ועד למהירות מרבית של 301 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומד על 7.8 ק"מ לליטר.
העיצוב החיצוני נשען רבות על עיצוב הקונספט, למעט חלקו הקדמי של הדגם ששונה לחלוטין, דבר המעניק לדגם מראה מודרני יותר ופחות קלאסי/רטרו כמו בדגם הקונספט. בנטלי בנטיאגה מבוסס על פלטפורמת MLB המודולרית של אודי Q7 החדש וזו גם הסיבה שלשני הדגמים מידות דומות למדי, עם יתרון קל לבנטיאגה: 5,114 מ"מ אורך, 1,998 מ"מ רוחב, 1,742 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,992 מ"מ.
הדגם נשען על מערך מתלים של עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור ומוצע כסטנדרט עם קפיצי אוויר אדפטיביים ואופציה למוטות פיתול נשלטים אלקטרונית. הדגם מוצע כסטנדרט עם חישוקי "20 אותם ניתן להגדיל עד לקוטר של "22.
תא הנוסעים של הדגם מציג את העיצוב המוכר המשרת את כל דגמי בנטלי, כמובן עם שפע של עור, עץ ורשימת אפיון אישי ארוכה ובלתי נגמרת. למשל, את תא המטען ניתן לצייד בערכת פיקניק יוקרתית. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה עם 8 מצבים לבחירה – לכביש ולשטח - ואת מתלי האוויר הנשלטים מחשב ניתן לכוון לארבעה גבהים שונים. כמובן שנמצא אבזור בטיחות מתקדם כולל מערכות נהיגה אוטונומיות אותן פגשנו ב-Q7 החדש.
בנטלי תציג את הבנטיאגה בתערוכת פרנקפורט בשבוע הבא והדגמים הראשונים ינחתו באולמות התצוגה עם תחילת 2016.