פולקסווגן חושפת תכניות למנוע שלושה צילינדרים 272 כ"ס לצד מנוע ה-W12 החדשה בהספק של 608 כ"ס.
בסימפוזיון השנתי למנועים שנערך בשבוע שעבר בוינה בו לקחו חלק יצרני הרכב/מנועים הגדולים בעולם, פולקסווגן חשפה מספר מנועים חדשים כולל W12 חדש/מחודש עבור דגמי הקצה של אודי ובנטלי וכן תכניות למנוע 1.0TSI שלושה צילינדרים בהספק מרבי של 272 כ"ס.
את המנועים החדשים ואת התכניות למנועים עתידיים של פולקסווגן הציג ראש מחלקת פיתוח המנועים של החברה פרידריך אייכלר , שטען בסימפוזיון שיש עוד מקום לניצול אופטימלי יותר של מנועי הבעירה הפנימית, זו הסיבה שבקבוצה מתכננים להציג בעתיד מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח 1.0 ליטר בהספק מרבי של 272 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ.
הטכנולוגיה עבור מנוע זה פותחה במקור עבור מנוע ה-1.6 טורבו של הפולו WRC (עם הספק מרבי של 318 כ"ס) ובשלוב עם מגדש טורבו חשמלי בו קבוצת פולקסווגן תעשה שימוש כמעט בכל המנועים העתידיים שלה, כולל במנוע ה-2.0 ליטר TFSI החדש שהוצג לאחרונה וישרת באודי A4 החדשה שתוצג בהמשך השנה.
פולקסווגן הציגה בנוסף גם את מנוע ה-W12 TSI החדש שלה. המנוע הוותיק המשרת ב-13 השנים האחרונות את דגמי הקצה של אודי ובנטלי, זכה לשדרוגים/שיפורים רבים ובמיוחד, זכה להתאמות שונות בכדי שיוכל לשמש רכבי פנאי, כלומר את רכב הפנאי החדש של בנטלי שיוצג בשנה הבאה. המנוע המצויד בשני מגדשי טורבו, מייצר הספק מרבי של 608 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ בטווח של 1,500-4,500 סל"ד. לפי פולקסווגן מנוע זה יהיה מנוע ה-12 צילינדרים החסכוני ביותר בסגמנט בו הוא מתחרה והוא מסוגל לספק, בדגמים בהם יותקן, נתון תאוצה של פחות מ-4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של מעל ל-300 קמ"ש.
בנוסף למנועים אלו, קבוצת פולקסווגן הציגה מנוע 2.0 טורבו דיזל חדש (TDI) עבור הדגמים המסחריים הקלים של הקבוצה (מהקאדי ועד לקראפטר). המנוע החדש עומד בתקן אירו 6 ובעל אמצעים להפחתת פליטת NOx כמתחייב מהתקן, לפי פולקסווגן הוא גם חסכוני יותר בכ-14% בצריכת הדלק. המנוע יוצע בהספקים של בין 84-204 כ"ס ועם מומנט מרבי של בין 22.4-45.9 קג"מ בהתאמה.