המגאן החדשה מצוידת במגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל. הביצועים לא מרשימים, אך צריכת הדלק השתפרה משמעותית – בין 30.3-16.7 ק"מ לליטר.
בתערוכת פרנקפורט האחרונה (ספטמבר) רנו חשפה לראשונה את המגאן 2016 החדשה, הדור הרביעי למשפחתית האצ'בק של החברה המתחרה במכוניות כגון פולקסווגן גולף, פיג'ו 308, פורד פוקוס ועוד. בחודש דצמבר הקרוב, היא תחל בשיווקה של המכונית בצרפת וברבעון הראשון של 2016 בשאר אירופה.
קצת לפני שרנו מתחילה בשיווקו של הדגם, מפרט טכני של המגאן החדשה דלף לרשת וחושף בפנינו לראשונה את נתוני הביצועים וצריכת הדלק של רוב גרסאות הדגם. נתוני הביצועים מציגים נסיגה לאחור בחלק מהמקרים והם פושרים יחסית בהשוואה למתחרות עם יחידות הנעה דומות, צריכת הדלק מצד שני השתפרה באופן משמעותי וזאת בזכות משקל קל במעט יותר של הדגם ושילוב תיבת ה-EDC שבעה הילוכים החדשה (שישה בדגמי הדיזל) שכמו בדגמים הנוכחיים של רנו, מכוילת כפי הנראה יותר לחיסכון ופעולה חלקה ופחות לביצועים.
ביצועים וצריכת דלק - מגאן 2016 החדשה:
המגאן החדשה תצויד במנועים המוכרים של החברה, ארבעה מנועי בנזין בהספקים של 100-205 כ"ס וארבעה מנועי טורבו דיזל בהספקים של 90-165 כ"ס, כולם בתקן יורו 6 ומשודכים למערכת עצור/סע.
הדגם החסכוני ביותר הוא מצויד במנוע ה-1.5 ליטר טורבו דיזל dCI-110 המוכר של החברה וכאשר הוא משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית הוא צורך ליטר דלק אחד לכל 30.3 ק"מ , זאת לעומת 27.7 ק"מ לליטר בדגם הנוכחי, עם תיבת EDC המועדפת בישראל צריכת הדלק עומדת על 27.0 ק"מ לליטר, זאת לעומת 22.7 ק"מ לליטר בדגם הנוכחי.
עד להצגתה של המגאן ספורט (RS), רנו תציע את המגאן בגרסת GT ספורטיבית המצוידת במנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר מהקליאו RS, עם הספק מרבי של 205 כ"ס והמשודך לתיבת EDC-7, שילוב המספיק לנתון תאוצה של 7.1 שניות 0-100 קמ"ש. כיול הדגם נעשה ע"י חטיבת הספורט המצוינת של רנו ובאופן ייחודי לסגמנט, דגם זה כולל את מערכת 4Control המספקת היגוי לכל ארבעת הגלגלים לטובת ניהוג חד יותר – תוספת המפתחת צפיות רבות לקראת המגאן ספורט הבאה.
מנועי הבנזין:
מנוע | TCe100 | SCe115 | TCe130 | TCe205 | |
---|---|---|---|---|---|
נפח (ליטר) | 1.2 טורבו | 1.6 | 1.2 טורבו | 1.6 טורבו | |
הספק (כ"ס) | 100 | 115 | 130 | 205 | |
סל"ד | 4,500 | 5,500 | 5,500 | 6,000 | |
מומנט (קג"מ) | 17.8 | 15.9 | 20.9 | 28.5 | |
סל"ד | 1,500 | 4,000 | 2,000 | 2,400 | |
תיבת הילוכים | 6MT | 5MT | 6MT | EDC-7 | EDC-7 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 179 | 191 | 197 | 199 | 233 |
0-100 קמ"ש (שניות) | 12.3 | 12.2 | 10.6 | 10.3 | 7.1 |
צריכת דלק (ק"מ לליטר) | 18.5 | - | 18.9 | - | 16.7 |
מנועי דיזל:
מנוע | dCi90 | dCi110 | dCi130 | dCi165 | |
---|---|---|---|---|---|
נפח (ליטר) | 1.5 | 1.6 | 1.6 טווין-טורבו | ||
הספק (כ"ס) | 90 | 110 | 130 | 165 | |
סל"ד | 4,00 | 4,000 | 4,000 | - | |
מומנט (קג"מ) | 22.4 | 26.5 (25.5-EDC) | 32.6 | 38.7 | |
סל"ד | 1,750 | 1,750 | 1,750 | - | |
תיבת הילוכים | 6MT | 6MT | EDC-6 | 6MT | EDC-6 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 174 | 188 | 187 | 198 | - |
0-100 קמ"ש (שניות) | 13.4 | 11.2 | 12.3 | 10 | - |
צריכת דלק | 27.8 | 30.3 | 27.0 | 25.0 | - |
תזכורת: המגאן 2016 מבוססת על פלטפורמת CMF המודולרית החדשה של הברית רנו-ניסאן שאפשרה לרנו להפחית בממוצע כ-40 ק"ג ממשקל הדגם. עם אורך של 4.36 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר היא ארוכה יותר מהדגם היוצא ב-6.4 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים אורך יותר ב-2.8 ס"מ, ברנו מבטיחים שיפור של 2.0 ס"מ במרווח הברכיים. נפח תא המטען גדל משמעותית לכדי 434 ליטר, זאת לעומת 372 ליטר בדגם היוצא.
ברשימת האבזור של הדגם (בהתאם לרמת הגימור) ניתן למצוא מולטימדיה עם מסך אנכי "7 או "8.7, תצוגה עילית צבעונית הכוללת מערכת זיהוי תמרורים, תאורת אווירה משתנה, יציאות מיזוג לאחור, בלם יד חשמלי, חימום למושבים, תאורת LED מלאה, בורר מצבי נהיגה (חמישה מצבים) מושבים קדמיים חשמליים עם עיסוי, מערכת בלימה אוטו', בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד.